ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ביממה אחת: הטסת גופה, טיפול בשרוף וצעיר ישראלי

תוך 24 שעות נאלצו אנשי זק"א רוסיה לטפל בשלוש גופות • הסיפורים המלאים: האמריקני שניצל משריפה והצעיר הישראלי

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

לפני מספר ימים נודע לרב מנחם מענדל הורביץ, שליח חב"ד בעיר קנטאן במדינת מסצ'וסטס, על יהודי שנפטר בעירו. הרב הורביץ לא השתהה, פנה מיד למשפחה והציע את עזרתו בסידורי הקבורה. לתדהמתו התברר לו שהמשפחה - שמוצאה מרוסיה, מתכוונת לשרוף את גופת הנפטר ולשלוח את העפר לקבורה בעיר קלינינגרד שברוסיה.

לאחר שגייס את כל כושר השכנוע שלו, הצליח להניא את בני המשפחה מביצוע המעשה הנורא, ואף השיג תרומות למימון הוצאות הטסת הגופה לקבורה ברוסיה. בד בבד, פנה השליח לאנשי זק"א ברוסיה, ואלו סידרו את כל ענייני הקבורה בקלינינגרד.

לאחר סיום הפרוצדורה והכנת כל הניירת הנדרשת, הוטסה הגופה מארה"ב למוסקבה בסיוע 'חברת מתעסקים' ומשם לקלינינגרד. ההלוויה התקיימה ביום שישי האחרון, על ידי רב העיר ושליח חב"ד בקלינינגרד, הרב דוד שוודיק.

במקביל, נודע לאנשי זק"א-רוסיה על צעיר יהודי, אזרח ישראל, שנפטר בפתאומיות לפני מספר ימים ברוסיה. יחד עם אנשי החברא קדישא של מוסקבה, בראשות רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר - דאגו לנפטר, יצרו קשר עם משפחתו וארגנו את כל סידורי ההלוויה והקבורה כנדרש, בשיתוף פעולה עם הקונסוליה הישראלית. הצעיר נקבר ביום שישי האחרון בבית החיים במוסקבה.

מקרה טראגי נוסף אירע כאשר יהודי נספה בבוקר יום חמישי, בעת שניסה לכבות דליקה שפרצה בביתו. עוד טרם כניסת שבת פעלו אנשי הארגון במקום השריפה, כדי לערוך לוויה יהודית לנספה, ולהביאו לקבר ישראל במהירות האפשרית.
חסד גופה קבורה זק''א רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד