כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
התרברבות או תועלת

מה השיג הרמטכ"ל כוכבי בחשיפת התקיפה

חשיפת הרמטכ"ל כוכבי כי ישראל תקפה שיירת משאיות שהובילה אמל"ח בגבול סוריה-עיראק נועדה להעביר מסר לאיראן על איכות המודיעין הישראלי | החשש הוא מפגיעה בעמימות

מה השיג הרמטכ"ל כוכבי בחשיפת התקיפה
אילוסטרציה צילום: unsplash

הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי אישר אתמול (רביעי) תקיפה של שיירת משאיות בגבול סוריה-עיראק בתחילת נובמבר. הפרשן הצבאי של 'כאן 11' רועי שרון דיווח כי החשיפה נועדה לשמש איתות לאיראנים - זו איכות המודיעין שיש לישראל. עם זאת, עלה חשש כי המהלך החריג יפגע בעמימות במערכה נגד איראן.

כזכור בנאום שנשא אמש הרמטכ"ל אביב כוכבי, הוא נטל אחריות על התקיפה בגבול סוריה-עיראק שיוחסה לישראל לפני מספר שבועות. כוכבי שנשא דברים בכנס השנתי לזכרו של הרמטכ"ל המנוח אמנון ליפקין-שחק ז"ל, דיבר על יכולותיו המתקדמות של צה"ל, ואז התבטא באופן חריג על התקיפות המיוחסות לישראל בסוריה.

כוכבי אמר: "יכולנו לא לדעת לפני כמה שבועות על השיירה הסורית שעוברת מעיראק לסוריה, יכולנו לא לדעת מה יש בה ויכולנו לא לדעת שמתוך 25 משאיות, זו המשאית. משאית מספר 8 היא המשאית עם האמל"ח".

כוכבי הוסיף וציין כי גם אחרי שזיהו את המשאית: "צריך לשלוח לשם את הטייסים, הם צריכים לדעת להתחמק מטילי הקרקע-אוויר. אל תטעו יש מבצעים שיורים עליהם 30 או 40 טילי קרקע-אוויר, בשיא היה 70. הם צריכים לתקוף, הם צריכים לפגוע ולחזור. הם צריכים גם בחלק מהתקיפות לא להרוג את מי שלא צריך להרוג. אלה יכולות מאוד מתקדמות".

אביב כוכבי הרמטכ"ל תקיפה בסוריה משלוח נשק אמצעי לחימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד