כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"אין לנו מה להפסיד"

עובדי המפעל קיבלו הודעת פיטורין בוואטסאפ

מפעל המלט בהר טוב המעסיק 55 עובדים ייסגר בימים הקרובים בגלל קשיים כלכליים. לדברי יו"ר ועד העובדים הודעת הסגירה והפיטורים נשלחה אליהם בוואטסאפ | העובדים צפויים לפתוח במאבק מול החברה | ראש ועד העובדים: "אנחנו מבקשים את מה שמגיע לנו - פנסיה מוקדמת"

עובדי המפעל קיבלו הודעת פיטורין בוואטסאפ
משאית מלט צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

הבעלים של מפעל המלט הר-טוב סמוך לבית שמש החליטו לסגור את המפעל - ולשלוח 55 עובדים הביתה. כך הודיע היום (רביעי) הדירקטוריון של החברה לראש ועד העובדים, אמיר אסרף. המפעל, שנמצא בבעלות משפחת וייל, שקנתה אותו מחברת "נשר", מונופול המלט, ייסגר בשבועות הקרובים בשל קשיים כלכליים שנקלע אליהם.

אסרף אמר בשיחה עם 'כאן חדשות': "קיבלנו הודעת ווטסאפ מסמנכ"ל משאבי אנוש שבה הוא מבשר לנו שהדירקטוריון צפוי לקבל החלטה לסגור את המפעל. הם שולחים 55 עובדים הביתה ללא תנאים. אין לנו מה להפסיד, גם אם נצטרך לישון כל יום מתחת לבית של שי וייל - נעשה את זה. אנחנו מבקשים את מה שמגיע לנו - פנסיה מוקדמת".

סכנת סגירת המפעל ריחפה באוויר שנים רבות. אסרף אומר כי בעלי החברה הבטיחו למצוא פתרון, אך לא קיימו: "ברגע שהסתיימה רשת הביטחון של שבע שנים - הם זרקו אותנו". העובדים, בשיתוף ההסתדרות, צפויים לפתוח במאבק משפטי מול החברה.

להלן נוסח מכתב שנשלח לוועד העובדים:

שלום דני,
מבקש לעדכנך כי אתמול, ה 11.12.2022 התקיימה ישיבת דירקטוריון – מלט הר טוב.
בצער רב, הדירקטוריון החליט על סגירת המפעל באופן סופי, מצ"ב ההחלטה:

1. לא בלב קל ובצער רב, הגענו למסקנה שאין מנוס מסגירת המפעל באופן סופי.

2. הדירקטוריון מנחה את ההנהלה לעשות את כל הנדרש במישורים השונים (תפעול, עובדים, כספים, שיווק, רשויות, ספקים, ציוד, חומרי גלם וכו'), על מנת לסיים את התהליך בהקדם האפשרי. מועד לישיבת עדכון, יקבע בהמשך.

3. הדירקטוריון מנחה את ההנהלה לקיים מו"מ אינטנסיבי עם נציגות העובדים בניסיון לגבש הסכם על סיום עבודתם של העובדים ועל תנאי פרישה מוגדלים. תאריך היעד לסיום המו"מ - 25.12.2022. "

בהמשך להחלטת הדירקטוריון, ביקשתי לקיים מחר, ביום שלישי ה 13.12. פגישת מו"מ בה נציג לוועד העובדים את הצעתנו לתנאי פרישה מיטיבים לעובדים.

בשלב הראשון נבקש לקיים את הפגישות במשרדי המפעל בנוכחות וועד העובדים וההנהלה ובשלב השני ככל שיידרש בהשתתפות יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות.

הצעתי ליו"ר הוועד כי נתחיל לפעול ולסייע ככל יכולתנו לעובדי המפעל במציאת מקומות עבודה חלופיים.
בתקווה שנמצא את הדרך המכובדת ביותר לבצע הליך כואב זה כלפי כלל העובדים והמנהלים.

מכותבים:
יו"ר וועד עובדי מלט הרטוב
רחלי אביב מזכירת האיגוד – בית שמש

הר טוב סגירת מפעל בית שמש פיטורי עובדים גל פיטורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד