י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

קרב בירושלים: מי יהיה הסגן של דגל התורה?

מי יהיה הסגן הליטאי: קלרמן, ראוכברגר או פינדרוס? • ג' מתנגדת שש"ס תזכה בתיק החינוך החרדי • ומדוע נפגש יועצו של ברקת עם ח"כ יעקב אשר

ברקת. צילום: פלאש90
ברקת. צילום: פלאש90



ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, פתח בסוף השבוע במשא ומתן קואליציוני, כאשר אנשיו של ברקת נפגשו עם נציגי המפלגות החרדיות בעירייה.

ערוץ נוסף התקיים מול סיעת 'בני תורה'. שמועות שהופצו טענו כי הסיעה תקבל, מלבד תפקיד סגן ראש עיר שיוענק לחיים אפשטיין, גם שליטה על כל מערך החינוך החרדי. בירור מעמיק מעלה, כי לשמועה אין כל שחר. שמועה נוספת ידיעה לספר כי יוענק תפקיד בכיר לאחד מאנשי התנועה, יהושע פולק. גם לשמועה זו קיבלנו הכחשות נמרצות מפי בכירים, המעורים בפרטי המו"מ.

מי שתקבל את תיק החינוך החרדי תהיה כנראה דווקא סיעת ש"ס. שקיבלה הבטחה כזו במו"מ עם נציגי ברקת.

בסוף השבוע נפתחו רשמית גם השיחות הקואלציוניות בין אנשי ברקת לבין נציגי 'יהדות התורה' – ח"כ אורי מקלב, ח"כ יעקב אשר, ח"כ מאיר פרוש וראש עיריית בני-ברק חנוך זייברט.

פיצוץ בשיחות נרשם, לאחר שנציגי יהדות התורה התעקשו על כך שאינם מוכנים שש"ס תהיה זו שתקבל את תיק החינוך החרדי.

מי יקבל סגן?

אפיק נוסף של שיחות דן בזהות הסגנים מטעם יהדות התורה. בעוד זהותו של הסגן החסידי די ברורה – יוסי דייטש, האיש שעל הצלחתו בקדנציה האחרונה אין עוררין (ואפילו על כך יש הלוחשים מילים של זעם בחסידות מסוימת), הרי שבדגל התורה קיימת התלבטות.

אין זה סוד, כי ערב הרכבת הרשימה הייתה התלבטות במפלגה האם להותיר במקום הראשון את יצחק פינדרוס, התלבטות דומה קיימת גם כעת, ולא מעטים הם הקולות הקוראים להעביר את התפקיד לידיים חדשות. יש אומרים, לידי חבר המועצה החדש אליעזר ראוכברגר או לידי ישראל קלרמן, מי שמכהן כחבר מועצה כבר שתי קדנציות ומזכיר בתפקודו בכל הקשור לפניות הציבור את ימיו היפים של אורי מקלב. תומכיו מזכירים כי הוא ותיק בבניין שבככר ספרא, ומכיר את העירייה ומחלקותיה כאת כף ידו.

למניות היורדות של פינדרוס יש קשר גם לכך שבינו לבין ראש העיר ויועציו החרדיים - יעקב איזאק ואבריימי קרויזר - לא נרכשה הרמוניה מופלאה, לשון המעטה.

אלא שהיועצים החרדים, מצידם, אינם מתכוונים להתערב בזהות מי שימלא תפקיד אותו יעניק ברקת למפלגות במסגרת המו"מ קואליציוני. ההיגיון אומר שעבודתם המוצלחת מול קלרמן יכלה לגרום להם להעדיפו, אך הם אינם מתכוונים להתערב בעניינים פנימיים של המפלגות.

פגישה ברוח טובה

זו אולי הסיבה שבסוף השבוע נערכה פגישה משולשת בין יועצו החרדי של ברקת, אברימי קרויזר, לבין יצחק פינדרוס. בפגישה נכח גם יוסי דייטש, והיא נערכה, על פי עדות המשתתפים, ברוח טובה.

יתכן והיא נועדה לשדר מסר ברור: ראש העיר אינו מתערב בזהות מי שתבחרו לאייש תפקיד כזה או אחר, קבלו אתם את ההחלטה והחליטו מיהו הנציג שיעשה על הצד היותר טוב את העבודה.

פגישה נוספת התקיימה בין ח"כ יעקב אשר לבין קרויזר. בפגישה נידונו עניינים שונים, אך בעצם קיומה יש כדי להעיד כי אין כל 'חרם' מצד הבית שברחוב חזון-איש 5 כלפי יועציו החרדיים של ניר ברקת - וזאת למרות שלאינטרסנטים שונים היה עניין לפמפם בתקשורת, כביכול ישנו 'חרם' כזה.

ההערכות הן כי בימים הקרובים ייסגר הסכם בין ברקת לבין כלל הסיעות החרדיות, וכי המשברים הנוצרים מטרתם כיפוף ידיים, כחלק מתהליך מו"מ.
ירושלים ניר ברקת בני תורה יהדות התורה ש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד