כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מאמצים להצלת ראייתו של הקצין שנפצע ביום חמישי

ב'סורוקה' מנסים להציל את ראיית הקצין שנפצע קשה בפיצוץ מנהרת הטרור • צפו: החיפוש של החמאס והצלב האדום אחר הגופות במנהרה

מאמצים להצלת ראייתו של הקצין שנפצע ביום חמישי
שימוש חופשי

אחיה קליין, קצין יחידת ההנדסה יהל"ם, תושב כפר עציון, הוא חייל צה"ל שנפצע בחמישי בלילה באורח קשה בעת פעילות להריסת מנהרת טרור שנחשפה באזור כיסופים.

אחיה עדיין מאושפז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים סורוקה, שם הרופאים נאבקים להציל את ראייתו. קצין נוסף בדרגת סגן-אלוף נפצע בינוני ושלושה חיילים נפגעו קל. הם מאושפזים במחלקה לכירורגיה פלסטית וחל שיפור במצבם.

כוחות צה"ל הוקפצו בשבת לעבר קו החוף באזור יישובי עוטף עזה, בעקבות דיווח על תנועה חשודה במקום. הכוחות סרקו את השטח כדי לשלול אפשרות של חדירה. בעקבות הדיווח הוקמו מחסומים בכבישים סמוכים ותושבי היישובים בעוטף עזה הונחו להשאר בבתיהם. מפקדי הכוחות בשטח שללו אפשרות לחדירה והורו לכוחות לחזור לפעילות שגרתית.

בליל שבת נורתה רקטה מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, אך איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

"שלושת מחבלי החמאס שנהרגו נחשבים למומחים במערך התת-קרקעי של הארגון. השלושה השתייכו למערך החופרים של חאן יונס. מקדח בו השתמשו הלוחמים הוא זה שהפעיל את המטען שהתפוצץ" אמר בכיר בפיקוד הדרום.

"המטען היה רב עוצמה והכיל סולר, שהופעל כלפי המקדח שפעל מהקרקע לתוך האדמה. המקדח הפעיל מטען שהיה בתוך המנהרה ויצר גל הדף, שפגע בחיילים שהיו בסמוך. הכוחות לא היו בתוך המנהרה.

"עזרנו לחמאס להבין שהמנהרות הן הקבר של מחבלי הטרור ולא המגן שלהם כפי שהם חושבים".

אולם חמאס טוען, כי הכין מארב ומנסה לסתור את הגרסא הישראלית, כי המקדח הוא שהפעיל את מטען הנפץ. חמאס מודה כי שלושה מתוך ארבעת ההרוגים הם מפקדי שטח בכירים. כמו כן, לטענתו נחשף מאמץ ישראלי שממוקד ברשת התקשורת הפלסטינית ברצועה.

היום התפרסמו ברחבי הרשת תמונות מחיפוש החמאס והצלב האדום אחר הגופות מפיצוץ מנהרת הטרור בעזה, שבוצע כמחווה הומניטרית.





פצוע מנהרת טרור רצועת עזה סורוקה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד