כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

בגלל המרתון: החרדים לא יוכלו לצעוד עם תפילין

כאב ראש לחרדים בויליאמסבורג: המשטרה אוסרת לצעוד עם עגלות ותיקים בשעות שהמרתון של ניו-יורק יחלוף ברחובות השכונה

שוטר בניו יורק. צילום: קובי הר צבי
שוטר בניו יורק. צילום: קובי הר צבי

כאב ראש לחרדים המתגוררים בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין: מחר, יום ראשון, אמור להתקיים המרתון השנתי של ניו-יורק, שחוצה כל שנה בריטואל קבוע את הרחוב המרכזי באזור החרדי- יהודי של ויליאמסבורג, הלא הוא רחוב בדפורד.

בכל שנה, בשעה שרצי המרתון חולפים ברחוב - השכונה מפוצלת לשתיים, ולמשך שעות ארוכות לא ניתן לעבור ברחוב.

אולם השנה, הבעיה התעצמה שבעתיים: בעקבות הפיגוע שהתרחש במהלך המרתון בעיר בוסטון, מתגברת משטרת ניו-יורק את המרתון הנוכחי בכוחות גדולים במיוחד.

המשטרה פרסמה הודעה מיוחדת באזור היהודי, כי לא זו בלבד שהרחוב יסגר לכל אורכו ויחלק את השכונה לשתיים, אלא שלכל אורכו ייאסר לצעוד עם עגלות, כולל עגלות תינוקות, תיאסר נשיאת שקיות - כולל שקיות טלית ותפילין. "כל תיק או חפץ שניתן להטמין בו פוטנציאלית - חומר נפץ, יאסר לכניסה בשעות המרתון", נאמר בהודעה. המשטרה מבקשת מהתושבים להימנע ולא לצאת לרחוב בין השעות 8:00 בבוקר עד השעה 14:30 בצהריים.

עבור הציבור החרדי מדובר בגזירה של ממש. ברחוב זה, ממוקמים 18 בתי כנסת, בהם מתפללים אלפי תושבים הגרים בסביבה - ביניהם, סאטמר, פאפא, וויען ועוד.

האיסור לצעוד לבית הכנסת עם הטלית והתפילין, בפרט מחר - ראש חודש, מאלץ את המתפללים לחפש חלופות. גם ההורים שצריכים להוביל ילדיהם ייאלצו מחר לעשות שביתת שבת.
מרתון ויליאמסבורג תפילין משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד