י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

כוסות קידוש - מה מיוחד בהן?

כוסות של יין מהודרים מאפשרים בעצם לקדש את כל השולחן של השבת ולכבד את המצווה של הקידוש. בתוך הכוסות המעוטרים הוקדשה המון מחשבה והם עוצבו באמצעות אמנים מאוד מוכשרים בשביל לשפר בעצם ולהעצים לגמרי את כל החוויה של הקידוש

כוסות קידוש - מה מיוחד בהן?
כוסות קידוש צילום: FREEPIK

כוסות קידוש מעוצבים משמשים בשביל קידוש כמובן, גם לחג וגם להבדלה. הגביע של היין מסמל בעצם את החיבור העמוק והשורשי אשר נמצא בין העולם של היין אל היהדות. הגפן היא אחת משבעת המינים אשר בהם זכתה מדינת ישראל והיא מוזכרת הרבה מאוד פעמים בתוך המקרא. לגפן יש ברכה מיוחדת והוצאה שלה מכלל הפירות של העץ לכדי “פרי הגפן”, הוא בכלל לא מובן מאליו. בגמרא יש כמה הסברים אשר תורמים רבות לבניה של הקומה של של היין והקידוש שלו לכדי דבר מאוד מעולה וכמובן ייחודי. קודם כל התלמוד מאפיין את הייחודיות שיש ליין בתור ''סעיד”, כלומר, כזה אשר מעניק כוחות מיוחדים אל הגוף של האדם יותר מכל מזון אחר. שתייה של יין משביע את הראש, ושתייה מרובה אפילו מגבירה לגמרי את התיאבון. שנית, ליין יש את הסגולה לשמחה, ועל זה כתוב בתהילים, “ויין ישמח לבב אנוש ולחם לבב אנוש יסעד”

היין והלב

אחת מהסגולות אשר יש ליין היא בעצם שיש בכוחו להעביר בני אדם ממצב תודעתי אחד למצב תודעתי אחר לגמרי ויש בו המון בשביל לשמח את הנפש ואת כל הלבבות עד כדי שכרון של חושים. כוסות של יין מהודרים מאפשרים בעצם לקדש את כל השולחן של השבת ולכבד את המצווה של הקידוש. בתוך הכוסות המעוטרים הוקדשה המון מחשבה והם עוצבו באמצעות אמנים מאוד מוכשרים בשביל לשפר בעצם ולהעצים לגמרי את כל החוויה של הקידוש. באתר שלנו אתם כמובן יכולים למצוא מבחר מאוד גדול של כוסות יין מעוצבים אשר ביניהם יש כוסות קידוש מנירוסטה, כוסות קידוש מאוד מסוגננים ומודרניים כוסות קידוש אשר עשויים מעץ, כוסות של קידוש בשביל הילדים וסטים נחמדים של כוסות קידוש.

למה נהוג לשתות בכוס קידוש מעוצבת?

הברכה אשר מבצעים על כוס היין מתבצעת בזמן הטקסים השונים, כמו לדוגמא, הקידוש וההבדלה, ליל הסדר, האירוסין, הנישואין, ברית מילה ועוד כדומה. בכל אלה יש ברכה מאוד מיוחדת אשר מתאימה אל התוכן של האירוע, ובזמן האמירה של מי שמברך בעצם אוחז בידו את כוס היין, והוא מברך עליה “בורא פרי הגפן“. הוספה של כוס יין בכל ההזדמנויות האלה נועדה בשביל להעניק המון כבוד וחשיבות כלפיי הטקס. בגלל זה, לכוס היין יש תפקיד חגיגי ומאוד נהוג שתהיה קצת מהודרת ותוסיף נופך אל הטקסיות של המעמד.

מה היתרון אשר נמצא בסט של כוסות?

לפי ההלכה, אפשר למזוג לפני הקידוש קצת יין בשביל הכוסות של כל האורחים, ואחרי שהם ישמעו את כל הקידוש הם ישתו מהיין אשר לפניהם. כאשר נוהגים כך, אין צורך בכלל שהמקדש בעצם ימזוג להם את היין מהכוס שלו, בגלל שהיין אשר היה מונח לפניהם בזמן הקידוש נחשב בתור יין של קידוש. ככה גם אפשר לקצר את הזמן של ההפסקה אשר יש בין הברכה אל השתייה וגם אין שום חשש של פגם בתוך היין. זאת דרך מאוד טובה כאשר המספר של השומעים הוא גדול, וגם כאשר יש אורחים אשר אולי לא ירגישו בנוח לשתות מאותו היין אשר נמזג מהכוס שממנה בעצם המקדש שתה.

כוס קידוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד