כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"אופוזיציה מפונקת"

השרה מרב מיכאלי מותחת ביקורת על התנהלות האופוזיציה העתידית

מיכאלי טענה בשיחות סגורות כי, "הפיליבסטרים הם כלי אופוזיציוני יעיל מאוד", וכינתה את הוויתור על הכלי הזה כ"שערוריה"

השרה מרב מיכאלי מותחת ביקורת על התנהלות האופוזיציה העתידית
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר מפלגת העבודה השרה מרב מיכאלי מותחת בשיחות סגורות ביקורת חריפה על התנהלות האופוזיציה העתידית. לדברי מיכאלי: "הפיליבסטרים הם כלי אופוזיציוני יעיל מאוד כמו שראינו בשנה וחצי האחרונות. במקרה שלנו, כשהשרים עדיין שלנו, זה כלי שיכול להביא גם לנצחונות בהצבעות ולסיכול ממשי של צעדי הקואליציה".

מיכאלי טענה כי "הוויתור על הכלי הזה לטובת הסכמות על דחיית ההצבעות ביממה וההצגה כאילו מדובר באיזה "ניצחון" היא שערורייה, בטח מול קואליציה דורסנית שבאה לרסק את אבני היסוד של הדמוקרטיה הישראלית. הציבור מצפה לראות אופוזיציה לוחמת – לא אופוזיציה מפונקת".

כזכור, במהלך השבוע האחרון הגיעה האופוזיציה שלוש פעמים להסכמות עם הקואליציה על ביטול הפיליבסטר שתכננה, והציגה אותן כניצחון.

כך לדוגמה, בתחילת השבוע הגיעו הקואליציה והאופוזיציה להסכמה בעניין מינוי יו"ר הכנסת. ההצבעה נדחתה מיום שני לשלישי אך ללא השימוש בפיליבסטר המתיש.

מפלגת יש עתיד מיהרה להציג את ההסכמות כהישג. בהודעה שיצאה מטעם המפלגה נכתב: "לא תהיה היום הצבעה על יו״ר הכנסת. הפחד והלחץ שיתקו את יואב קיש שהבין שהוא לא מסוגל לגייס את אנשיו להצבעות והלו״ז הצפוף שלהם ידחה שוב ושוב. מי שחשב שיהיה קל לנתניהו הסחיט ושותפיו הקיצוניים להקים ממשלה, מבין כל יום עד כמה נתניהו חלש ועייף. וזו רק ההתחלה".

פילבסטר הוא תמרון פוליטי שתכליתו לעכב הכרעה כלשהי בכנסת, והביקורת של מיכאלי מגיעה בעקבות וויתור האופוזיציה על הכלי הזה, והעדפה בהגעה להסכמות שאכן דוחות את הלו"ז של הקואליציה העתידית אך הן חוסכות לה את החשש מהפתעות.

יצויין כי ברקע הביקורת של מיכאלי בשיחות סגורות, חכ"ל אמילי מואטי ממפלגת העבודה כתבה במפורש בטוויטר: "בעולם נורמלי הנטייה של המנצחים היא להרגיע את הצד המובס, לתת לו מקום, להיות קשוב אליו. לא כאן, מי שציפה לאצילות של מנצחים קיבל בריונות של אצולה. אין מנוס מלשנות דיסקט, אין מה להגיע איתם להסכמים, צריך להפוך להם את הלילות, להתיש אותם. לזכור מה עשו לנו ולהחזיר להם. בכל הכח"

מרב מיכאלי אופוזיציה פיליבסטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד