י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"עוולה אדירה"

צפו: גנץ ואיזנקוט מתריעים על מינוי סמוטריץ' לביטחון

בוועדה המיוחדת לדיון בהצעה לתיקון חוק יסוד הממשלה, שדנה בשר נוסף במשרד וכשירותם של שרים, דיברו הבוקר בני גנץ והרמטכ"ל לשעבר ח"כ גדי איזנקוט והזהירו מפני פיצול הסמכויות במשרד הביטחון

צפו: גנץ ואיזנקוט מתריעים על מינוי סמוטריץ' לביטחון
הצהרת גנץ, איזנקוט סער צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בכנסת נמשכים הדיונים הסוערים סביב חוק הוספת שר נוסף במשרד הביטחון, הצעת חוק שמכונה 'חוק סמוטריץ' שנועדה לאפשר לאיש הציונות הדתית לכהן כשר נוסף במשרד הביטחון עם אחריות על גזרת אוי"ש.

במהלך הדיון הסוער בוועדה המיוחדת בראשות ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) הלינו חברי האופוזיציה כי הדיון בתיקון חוק יסוד לא ממצה ומתנהל במהירות, תוך שהם מגבשים טענות לפסילת החוק על ידי בג״צ.

בדיון לקחו חלק גם הרמטכ"לים לשעבר, בני גנץ וגדי איזנקוט שהתריעו מפני החוק שיפצל את משרד הביטחון ועלול להביא לפרצות בניהול המדיני על משרד הביטחון וממילא ישליך גם על פעילות הצבא.

שר הביטחון בני גנץ אמר "מה שנעשה פה זו עוולה אדירה ברמת המדינה זה מטריד אותי כי אני יודע שנתניהו מסכים בתוך תוכו לכל מה שאמרתי עכשיו אבל הוא פועל מחולשה פוליטית שמדינת ישראל עושה, הוא חשב שהוא יוכל להפריד ולמשול הוא מפרק ויאבד את בטחון ישראל".

לדברי גנץ, "אם חלילה במבלוקה הזו ייווצרו פערים שמשליכים על הפעילות המבצעית נצטער על הרגע הזה", הוא הסביר כי "על מנת להתמודד עם אתגר ביטחון שכזה חייבים מערכת פיקוד אחידה, מוצקה, מנוהלת ומפוקדת. מפוקדת ברמת הצבא, מנוהלת ברמת השר ומוכוונת מדיניות מטעם ממשלת ישראל, אפילו לא מטעם שהב"ט עצמו. מערכת הפיקוד הזו יודעת להתמודד עם צורך מבצעי קונקרטי ולעשות את מערכת האיזונים הנדרשת. כשאתה מפר את מערכת האיזונים אתה יוצא משיווי משקל שיסיט את המערכת ממערכת האיזונים שהיא צריכה שתקרה".

חבר הכנסת גדי איזנקוט, הרמטכ״ל לשעבר אמר בדיון "החוק יאפשר להגיע למדיניות מבולבלת בין השרים הכפולים, אני מקווה מאוד שזה יפגע רק במשימת אכיפת חוק וסדר במרקם חיים ולא ביכולת לסכל טרור ולספק בטחון".

איזנקוט קרא "להשקיע זמן מחשבה, ולא לקחת החלטה כזו בקלות ראש. זה מצטרף למהלכים פוליטיים נוספים של הכפפת מג"ב, הכפפת מנהל אזרחי במערכת מאוד טעונה בימים מאוד טעונים, במציאות מורכבת של התפוררות ביהודה ושומרון".

"לעשות מהלך כזה בעת הזו בגלל צרכים פוליטיים - זו בעיניי טעות", התריע הח״כ הטרי, "אסור לקבל חוק כזה בחטף, אני לא רוצה להבהיל יותר מידי בתרחישי אימה, היינו שם כמה פעמים, והחכמה היא לספק למערכות למטה את התנאים המיטביים עד כמה שניתן כדי לעמוד במשימה מאוד קשה".

גדי איזנקוט בני גנץ משרד הביטחון בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד