י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הסגנים החרדים שיצאו לסיני

לייבל'ה מסכם שבוע סוחף מסביב לעולם

והשבוע בלייבל'ה: היומולדת למלחין במיאמי | איש התקשורת שהחל לנסוע באוטובוסים | המרצה הנודע שקיבל את הבשורה על פטירת אביו כששהה בפולין | הסופר שלגם כוס ויסקי בהוראת האדמו"ר | הזמר החסידי שכובד בברכת המזון | ופורום סגני ראשי הערים החרדים שהתכנסו לנופש מיוחד בסיני שבמצרים

לייבל'ה מסכם שבוע סוחף מסביב לעולם
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סוגר שבוע מבולבל מאוד. במשך השבוע הוא נשאל על ידי אנשים שאינם חובשי כיפה בלשון המעטה, האם באמת לא יהיה חשמל בשבת יותר עד שלא יהיה כשר, ומה הדין כמובן לגבי קבורת גניזה בקומות, לצד כמובן הבדיחות על חלות ויז'ניץ והורדת השטריימל לגובה נורמלי.

לייבל'ה, שלא ידע מה לענות, כבר הקים מכון הלכה שנותן מענה לשאלות הלכתיות בעניין, כמובן עם מסגרת תקציבית גדולה ומכובדת במסגרת תקציב המדינה. שאלה שהגיעה לשולחן המערכת, תהתה מה הדין לגבי סעיף הנכד? מתברר שלייבל'ה שאל את יענקי קנייבסקי שהודיע שהוא מתנגד נחרצות. 

את איש התקשורת ישראל כהן ראה לייבל'ה השבוע מתברך במעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, לשם הגיע יחד עם איש התקשורת הימני ינון מגל, שהגיע להתברך עם ילדיו ולשאול איך נהיים גדולים בישראל.

אך כאן הסיפור הגדול: ישראל כהן, שידוע כמי שכבר קשה לו לנהוג ברכבו, נצפה לאחר הביקור במעונו של מרן ראש הישיבה עולה על אוטובוס ברחוב חזון איש בעיר כאחד האדם ממש, תוך שהוא מעדכן את העדכונים האחרונים במכשיר.

לייבל'ה שמע השבוע שפורום סגני ראשי הערים החרדים מיהדות התורה וש"ס התכנסו לנופש מיוחד בסיני שבמצרים. לפי המידע שהגיע למדור, הסגנים המריאו לעיר אילת משם עברו את הגבול תרתי משמע. לייבל'ה מקווה שהחסידים שבהם שמרו שם על הגדרים וכמובן ללייבל'ה יש תיעודים שעין לא ראתה אך הוא בוחר לעת עתה להשאירם בארכיון.

לייבל'ה גם הגיע במהלך השבוע למיאמי ביץ' ובדרכו לשם ראה את הראפר החסידי ניסים בלאק, הגדול מכולם, בדרכו למושבו במטוס, כשהוא מעמיס את המזוודה ומתפלל שחרית בכוונה.

מתברר שמוזיקאים רבים מגיעים למיאמי בימים אלו. לייבל'ה ראה במסעדת יוקרה בעיר את המלחין החרדי איצי ברי, הידוע כאחד מגדולי המעבדים והמלחינים המבוקשים במגזר, יחד עם שותפו אלי קליין עוד מתקופת לימודם בישיבה ב'קול תורה'. ברי שנקרא המלחין של גדולי ישראל הופתע שחגגו לו יומולדת.  

איצי שלא זכר שהוא נהיה בן 37 באותו לילה, הופתע כשחברי מסע הקודש 'מיאמי שלא הכרתם' הפתיעו אותו ביומולדת עם מיטב הקוקטיילים וכמובן זיקוק לקינוח, כשכל המסעדה הצטרפה לשירה האדירה. לייבל'ה יודע לספר כי נמנעה מריחה של עוגה על הפרצוף לאחר שכולם היו שבעים.

תיעוד קטן נותר ללייבל'ה מהחשבון של המסעדה, שנסגר על 1400 דולר טבין ותקילין. המשלם: ר' ישעיה בן ר' משה. מה שנקרא לשובע ולא לרזון.

ועוד במיאמי: מוישי רבר, הרל"ש של יצחק פינדרוס, לקח חופשה קצרה במקום. לאחר שערבב מאחורי הקלעים בכל הנושאים הפוליטיים הוא נצפה ברגע של מנוחה בקבנה של המלון תופס שמש של ביץ'. לייבל'ה לא מסגיר את שולח התמונה.

ממיאמי לניו יורק: אצל הנגיד ר' משה שמואל זופניק ראה לייבל'ה את יו"ר קהל מחזיקי הדת בעלזא הרב מרדכי בריסק כשהוא מביט בכיסאו האותנטי של רבי יואליש מסאטמר זי"ע, שנרכש ע"י הנגיד ונמצא בתוך ביתו של הרבי זצ"ל.

אפרופו סאטמר, בשמחת האירוסין בחצרות סאטמר – סקולען ראה לייבל'ה במעלית את הרבי מסקולען משוחח עם ר' יושע הערש פרידמן העורך הראשי של עיתון 'דער איד' של סאטמר. הרבי חיזק אותו על העמידה האיתנה בהשקפה הטהורה.

את המפיק הגדול ביותר בניו יורק יוכי פליישמן ראה לייבל'ה בשיא ההכנות למעמד יום העצמאות של סאטמר - כ"א כסלו יחד עם כל העסקנים והרמטכלי"ם שהפיקו את האירוע שנערך אמש בהשתתפות רבבות חסידים. 

מניו יורק לקנדה: לייבל'ה עקב גם אחר מסעו של הרבי מויז'ניץ במונטריאול, וכמו שלייבל'ה אומר, אי אפשר להתעלם ממסע המלכות בקנדה הקפואה. לייבל'ה שהגיע לסיור מקדים בשאטער הענק שנבנה במרכז העיר, הבחין בשלושת העסקנים של החסידות אשר הגיעו במיוחד מהארץ בראשות קמב"ץ החצר ר' יוסי שרף שמומחה בעל שם עולמי בפרויקטים ענקיים במגזר החרדי.

את הגבאי מחו"ל הרב זעליג קורניצר פגש לייבל'ה שופך צקון לחש בתפילה בדבקות עילאי בחצר בית האכסניה לאחר שבית האכסניה היה מלא וגדוש עם תושבי המקום שבאו לחזות באדמו"ר בעת תפילתו.

חלק מילדי החמד של מונטריאול שהשתתפו בתפילת שחרית בצל האדמו"ר, זכו לשיעור חסידות מפי ה'הויז בחור' המיתולוגי יוסף שמעון שכטר שהנעים להם במשך שעה ניכרת בדברי נועם ואגדה.

לייבל'ה תיעד באירוע חנוכת הבית בבית החולים איכילוב לבניין מחקר המח את שגריר ארה"ב טום ניידס, יו"ר 'למענכם' הרב יוסי ערבליך, פרופ' פרס והתורמים משפחת סגול העוסקים בסיוע רב לחקר המח במקומות רבים בארץ.

בשמחת האירוסין לבנו של הרב ישראל מרדכי צישינסקי, מנכ"ל מוסדות 'פני מנחם', ראה לייבל'ה את ראש העיר ירושלים משה ליאון ושר האוצר המיועד בצלאל סמוטריץ'.

לייבל'ה שהגיע השבוע לGB במתחם חסידים סנטר בירושלים ראה את הגר"ש רבינוביץ מתחדש בחליפה חדשה כיאה לרב הכותל והמקומות הקדושים.

לייבל'ה גם שמע שכל העובדים של GB שהו בדינוב שבפולין למסע גיבוש. במקום היה המרצה הרב מאיר שוורץ שבשבת נפטר אביו הדיין מצאנז בפתאומיות.

לייבל'ה שמע כי הרב שוורץ עדיין ישן במוצאי שבת ולא ידע כלל שאביו נפטר. המארגנים לא רצו להעירו כי הטיסה הראשונה הייתה רק בבוקר. לבסוף הודיעו לו על הפטירה המצערת והמרצה עשה את דרכו ללוויה שנדחתה בארץ ליום ראשון בערב.

בלילה הלבן בכנסת, עד שהאופוזיציה המיועדת תסיים את נאומיה, ראה לייבל'ה את יועץ התקשורת של ח"כ משה סעדה, מרום הרוש לומד בחברותא עם יוחנן הירש יועצו של ח"כ עמיחי שיקלי בבית הכנסת במשכן הכנסת.

ומה קורה במוזיקה החסידית? המוזיקאי מנדי גולדברג נצפה השבוע בסוד שיח עם המחנך מוטקה בלוי מחוץ לחתונה בני ברקית כשהוא מדבר עם איש החינוך על מצב הטראנסים בחתונות.

בשמחת החתונה אצל נכדו של הרב שלום ארוש מגדולי רבני ברסלב, פגש לייבל'ה את יואלי דוידוביץ שכיכב השבוע עם סינגל חדש 'ממלכת כוהנים'. יואלי שזכה לתואר "מכונת הקפצה החסידית" קיבל את ברכת הרב 'לשמח ולשמוח' ואף כובד בברכת המזון. ללייבל'ה נודע שתיעוד מברכת הרב יעלה לערוץ היוטיוב הרישמי של יואלי שנפתח רק השבוע, לייבל'ה לחץ סאבסקרייב.

לייבל'ה פגש השבוע את יענקי ראטה ממרכז 'מפואר' בארה"ב בסיור בחנות החדשה שהתרחבה לקראת חנוכה של "יוקרה שבעור" ברחוב חסידי קרלין בשכונת בית ישראל בירושלים.

בשעת לילה מאוחרת במינוס 4 מעלות בציון של ר' ישעיה בן ר' משה בקרעסטיר, ראה לייבל'ה בתפילה חברי מקהלת 'נרננה' במסגרת מסע 'נזר הקודש' של נגידי חסידות טשערנוביל.

את מוטי שטיינמץ ראה לייבל'ה בחיבוק עם ח"כ עמיחי שיקלי והשר בקרוב, במסגרת המופעים שנערכו בבנייני האומה בירושלים בשבוע החסידות. 

את מקהלת 'מלכות' והזמר נמואל הרוש פגש לייבל'ה בכפר חב"ד בתיאומים אחרונים לאירוע המסורתי בי"ט כסלו בהשתתפות אלפים.

השבוע לייבל'ה נסע לאירופה עם מנהלי עמותות בראשות מוטי ויטמן. בשדה התעופה בהונגריה פגש לייבל'ה את מוטי ויטמן עם האסטרטג דוד פישל כשהם מחויכים ומיודדים במיוחד.

אך כל זה לא הכין את לייבלה לנחיתה בארה"ק. כשלייבל'ה נחת וירד מהמטוס, הוא השתומם לראות את ידידו הקרוב מגדולי ראשי הישיבות מנשק את רצפת ארץ הקודש בהתרגשות רבה לאחר שהות באדמת נכר.

בתיעוד שפורסם השבוע מכינוס של איחוד בני הישיבות בשכונת אחיסמך בלוד, הבחין לייבל'ה כי לראשונה בהיסטוריה ישבו כלל נציגי וגבאי השכונה והגורמים הקהילתיים סביב שולחן אחד, סיטואציה לא מובנת מאליה בכלל לבקיאים בקורות המקום.

בסיור בבני ברק ראה לייבל'ה את רבה של העיר הגאון רבי אליעזר שמחה וייס עומד על משמרתו. הוא נצפה מגיע עם תיקו לסיבוב פתע של בדיקת כשרות בעיר כרב הממונה מטעם הרבנות הראשית. 

בכותל המערבי ראה לייבל'ה את הראיס של ביתר מאיר רובינשטיין בתפילה חרישית מול אבני הכותל. 

את מנהל המרכז הרפואי הדסה עין כרם ד"ר ינון בודה ראה לייבל'ה בליל שישי יחד עם העסקן הרפואי ישראל ירט טועמים אוכל יהודי בטשולנט של ולס באלעד.

לפינת המזל טובים השבועית:

לייבל'ה שולח ברכת מזל טוב חמה ולבבית לעיתונאי המוכשר מנחם קולדצקי עורך אתר 'המחדש' לרגל הולדת הבן השני, לצד חמש בנות.

הדודה, הרבנית לאה קולדצקי, שוחחה השבוע עם האחיין וברכה אותו במזל"ט לרגל הולדת בנו. "נתרפאה המשפחה", אמרה הרבנית למנחם שאיבד את אביו במגפת הקורונה לפני כשנתיים וחצי, וביום ראשון מתכוון להכניס את בנו בבריתו של אא"ה. לייבל'ה במתח לקראת השם.

ברכת מזל טוב לרבי שמעון יוסף מלר מחבר הספרים הידועים על "בית בריסק" לרגל שמחת נישואי בנו שמחה זיסל מלר בחיר ישיבת חברון, שתיערך הערב באולמי 'היכלי מלכות' בבני ברק.

ברכת מזל טוב לרבי אריה קנייבסקי יו"ר 'ארחות יושר' ונכדו חביבו ומקורבו של מרן שר התורה זצ"ל לרגל שמחת אירוסי בתו הגדולה.

ברכת מזל טוב לרבי שמואל גבאי ראש מוסדות 'למען אחי' לרגל שמחת אירוסי בנו בחיר ישיבת וולפסון עם בת הרב שלמה סופר ונכדת הגאון רבי יעקב חיים סופר, ראש ישיבת 'כף החיים' והגאון רבי בן ציון אטון ראש ישיבת 'ראשית חכמה'.

ברכת מזל טוב ליו"ר רפואה וחיים הרב ברוך הימל לרגל שמחת הולדת הנכד, בן לבנו דוד יואל הימל. הרב הימל קיבל את הבשורה בעת ביקורו של הרבי מויז'ניץ במונטריאול שם נראה מאחורי האדמו"ר.

ברכת מזל טוב לנכדו ונאמן ביתו של ראש הישיבה הגר"מ מאזוז, הרב אלחנן כהן, לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לצלם החרדי יהושע פרוכטר, צלם חצר הקודש ויז'ניץ לרגל שמחת נישואי בתו הערב בשעה טובה. לייבל'ה ראה כי פרוכטר עשה שטריימל חדש ודנדש כמובן אצל הטוב ביותר 'ווינער'ס שטיירמלעך'.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד