כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
רוצים לדעת אילו?

עשרות אלפי אזרחים נקראים בשמות הקשורים לחנוכה

לקראת חג החנוכה, שיחול בשבוע הבא, פרסמו ברשות האוכלוסין וההגירה נתונים על שמות הקשורים לחג, מהם עולה כי השם הנפוץ ביותר הוא אור ואחריו נמצאים השמות צור ומעוז

עשרות אלפי אזרחים נקראים בשמות הקשורים לחנוכה
יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת חג החנוכה, שיחול בשבוע הבא, עולה מנתוני רשות האוכלוסין וההגירה כי 43,002 שמות פרטיים של תושבים בישראל קשורים לחג. השם הנפוץ ביותר הקשור לחנוכה הוא אור – 39,707. במקום השני מדורג השם צור – 2,307 ובמקום השלישי השם מעוז – 1,098.

אחריהם מדורגים השמות נס – 441, לביבה – 405, חנוכה – 186, מנורה – 53, נר – 38, לפיד – 22, אבוקה – 8, גבורה – 4, שמן – 2 וכד – 1.

אור שדה המתגורר ברחובות סיפר ל"מעריב": "ההורים שלי קראו לי אור כי הייתי אור עבורם כשנולדתי", לא נולדתי בחנוכה, אבל הרבה פעמים אנשים שואלים אותי אם קיבלתי את השם בגלל החג. לאשתי, שנולדה בחנוכה, קראו חגית".

ברשות האוכלוסין וההגירה הבהירו כי "אם אין סיבה מאוד ברורה לא לאשר, השמות מאושרים", עוד הוסיפו כי "חוק השמות קובע כי ניתן להעניק כל שם לילד שנולד, למעט מקרים שבהם ישנה פגיעה ברגשות הציבור או הטעיית הציבור. פגיעה ברגשות הציבור היא למשל במקרים שבהם הרשות פסלה שמות כמו היטלר וסדאם חוסיין. הטעיית הציבור היא כאשר אדם מבקש לשנות את שמו לצורך הטעיה מכוונת".

 

חג חג חנוכה שמות רשות האוכלוסין וההגירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד