כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
דו"ח מטריד

חברי קונגרס חוששים: הקורונה קשורה לתוכנית ביולוגית של סין

חברי קונגרס רפובליקנים טענו בוועדת המודיעין של בית הנבחרים בדו"ח שפורסם לאחרונה כי יש "אינדיקציות" לכך שנגיף הקורונה עשוי להיות קשור לתוכנית מחקר הנשק הביולוגי של סין, והתפרץ במהלך תקרית במכון לווירולוגיה בעיר ווהאן בסין

חברי קונגרס חוששים: הקורונה קשורה לתוכנית ביולוגית של סין
מעבדת קורונה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

חברי קונגרס רפובליקנים בוועדת המודיעין של בית הנבחרים טוענים בדו"ח שפורסם לאחרונה כי יש "אינדיקציות" לכך שנגיף הקורונה עשוי להיות קשור לתוכנית מחקר הנשק הביולוגי של סין, והתפרצותו בעולם הגיעה לאחר שזלג ממכון ווהאן לווירולוגיה.

המידע פורסם בדו"ח של חברי הוועדה הקבועה למודיעין של בית הנבחרים ביום רביעי. "בהתבסס על החקירה שלנו שכללה מגוון מידע ציבורי ולא ציבורי, אנו מסיקים שיש אינדיקציות לכך שאולי SARS-CoV-2 היה קשור למחקר הנשק הביולוגי של סין, וגלש לאוכלוסיית האדם במהלך תקרית הקשורה למעבדה במכון ווהאן לווירולוגיה", נכתב בסיכום הדו"ח.

בדו"ח, שפורסם ביום רביעי, נטען גם כי החקירה "חשפה ליקויים חמורים הן בגרסאות המסווגות והן בגרסאות נוספות של קהילת המודיעין", ונקבע כי המחדלים "ככל הנראה פגעו בהבנת הציבור בנושאים מרכזיים והעמיקו את חוסר האמון".

חבר הקונגרס הרפובליקני מאוהיו, בראד ונסטרופ, אמר ל"פוקס ניוז דיגיטל" כי לאמריקאים מגיעות תשובות בנוגע למקור הקורונה. "לעם האמריקני מגיע תשובות לגבי מקורות הנגיף. הדו"ח שלנו קובע שייתכן שהנגיף היה קשור לתוכנית המחקר של סין לנשק ביולוגי וכי קהילת המודיעין הסתירה מידע מנבחרי הציבור המורשים של הציבור האמריקאי, העמקת חוסר האמון הציבורי",

עוד אמר וונסטרופ, כי "הממצאים שלנו מראים גם שהמפלגה הקומוניסטית הסינית נושאת באחריות רבה יותר למגפת הקורונה ממה שנודע בציבור או הועבר בשקיפות לעם האמריקני".

"כרופא וכיוצא בצבא, אני מאמין שחשוב מאוד שנבין את מקורותיה של מגפת הקורונה, ונשתדל לעשות כל שביכולתנו על מנת לנהל מדיניות שתעזור למנוע מהמדינה שלנו להיות פגיעה בעתיד".

קורונה סין מעבדה נשק ביולוגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד