כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כבישים נחסמו וטיסות בוטלו

פרו: המטיילים הישראלים חוששים וממתינים בבתי המלון

בצל המהומות פרו בעקבות מעצרו של הנשיא, הקהילה היהודית בעיר לימה בפרו משדרת בינתיים עסקים כרגיל. התושבים היהודים ממשיכים כרגיל, למעט מי שעובד בערים אחרות, מאחר והתושבים מעדיפים לא להיות בדרכים בעקבות חסימות כבישים

פרו: המטיילים הישראלים חוששים וממתינים בבתי המלון
פרו צילום: unsplash

לֵ֤ךְ עַמִּי֙ בֹּ֣א בַחֲדָרֶ֔יךָ וּֽסֲגֹ֥ר דְּלָתְיךָ בַּעֲדֶ֑ךָ חֲבִ֥י כִמְעַט רֶ֖גַע עַד יַעֲבָור זָֽעַם. הקהילה היהודית בעיר לימה בפרו אינה מודאגת בינתיים מהמהומות שפרצו במדינה בעקבות הדחתו ומעצרו של הנשיא. אלו שעובדים בערים אחרות נשארים בבית, כדי לא להיות בדרכים בגלל כבישים שחסומים. טיסות בינעירוניות פועלות כרגיל חוץ ממספר ערים בהן נסגר השדה מחשש שמפגינים ינסו להגיע לעיר הבירה פרו.

מי שכן נתקעו אלו המטיילים הישראלים, שנדרשו בינתיים להמתין במלונות בהם הם שוהים. השגרירות הישראלית החלה לערוך רישום של ישראלים במקרה ויהיה צורך לפנותם, אבל הישראלים מקווים שתוך כמה ימים המצב יירגע.

מהמשטרה נמסר לבית חב"ד בלימה, כי הם עושים את כל המאמצים להרגיע את השטח, והקהילה היהודית תקבל את כל ההגנה האפשרית.

המהומות החלו לאחר שהיועצים שכנעו את הנשיא שהודח שיש לו רוב בקונגרס והמליצו לו לערוך הצבעה על פיזור הקונגרס, וכך מתנגדיו לא יוכלו להדיחו, מה שלא היה נכון והוא נפל בפח. הקונגרס לא נסגר וחבריו הדיחו אותו ומינו במקומו את סגניתו. הוא נעצר בשעה שניסה להימלט לשגרירות מקסיקו בה הובטחה לו חסינות. כעת הוא עומד למשפט ועלול לקבל 30 שנה לפחות.

חב"ד פרו הפגנות לימה פרו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד