כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
דאגה בקרב היהודים

הבית הלבן דן בגל האנטישמיות: "מגפה של ממש"

בכירי הממשל אמרו כי יגבירו את התיאום בין הסוכנויות הפדרליות בכדי לגדוע את התופעה המסוכנת. פרופסור ליפשטאט, שליחת הממשל למאבק באנטישמיות התריעה: "איני יכולה לנסוע כמו קודמיי למדינות אחרות ולומר 'יש לכם בעיה'. עכשיו עלי לומר שיש לנו יש בעיה". בחודש שעבר דיווחה משטרת ניו יורק על 45 פשעי שנאה נגד יהודים, פי ארבעה מאשר נגד כל קבוצה אחרת. מדובר על עליה של %165 לעומת אשתקד

הבית הלבן דן בגל האנטישמיות: "מגפה של ממש"
הבית הלבן צילום: Pixabay

בבית הלבן התקיימה פגישת חירום בהשתתפות בכירי הממשל וראשי ארגונים יהודיים בעקבות העלייה בגילויי האנטישמיות בארה"ב. דאגלס אמהוף, בעלה של סגנית הנשיא, קאמלה האריס, אמר בפתח המפגש: "אני כאוב. הקהילה שלנו כאובה. אין פה שני צדדים. כל אחד מאתנו חייב לגנות את האנטישמיות. יש מגפת שנאה במדינה שלנו". סוזן רייס, האחראית על מדיניות הפנים בבית הלבן, ציינה כי "אין דבר מרושע יותר ממה שאנו רואים בימים אלה. מילים שיוצאים מפיהם של אנשי תרבות ומפיהם של נבחרי ציבור".

פרופסור דבורה ליפשטאט, שליחת הממשל למאבק באנטישמיות ציינה כי "איני יכולה לנסוע כמו קודמיי למדינות אחרות ולומר 'יש לכם בעיה'. עכשיו עלי לומר שיש לנו יש בעיה". לאחר ההצהרות לתקשורת התקיים דיון סגור בו נטלו חלק כ-15 נציגים של ארגונים יהודיים. גם נציגי הבית הלבן וגם המנהיגים היהודיים הציגו את הערכת המצב שלהם על המתרחש והציעו כלים להתמודדות.

בכירי הממשל אמרו כי יגבירו את התיאום בין הסוכנויות הפדרליות, בכלל זה מול זרועות האכיפה, על מנת לוודא שכלל המערכות פועלות לבלום את גל האירועים. ראשי הארגונים העלו שורה של הצעות פעולה. בין היתר הוצע להכניס את נושא האנטישמיות למערכת החינוך וזאת על רקע הבורות הרבה שיש לנושא בציבוריות האמריקנית. עוד ביקשו המנהיגים היהודים להגביר את השמירה סביב מוסדות הקהילות ברחבי ארה"ב ולהגדיל את המימון למשמרות האבטחה שהקהילה עצמה מפעילה. כמו כן עלתה דרישה לחדד את הגדרת האנטישמיות, כך שתכלול הסתה נגד קיומה של מדינת ישראל.

ויליאם דארוף, מנכ"ל ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים הגדולים אמר לאחר הפגישה, כי "שנאת היהודים הגיעה לרמה שלא ניתן היה להעלות על הדעת בעבר בארה"ב. לאור האירועים האחרונים, היה חשוב מאוד לכולנו היום להפגין הקונצנזוס שקיים בכל הקשת של הקהילה היהודית על הצורך הדחוף במאבק באנטישמיות".

יצוין כי בחודש שעבר דיווחה משטרת ניו יורק על 45 פשעי שנאה נגד יהודים, פי ארבעה מאשר נגד כל קבוצה אחרת. מדובר על עליה של %165 לעומת השנה שעברה. בסך הכול, מאז תחילת השנה דווחו למעלה מ-195 תקריות אנטישמיות בעיר, כלומר תקרית אחת כל 33 שעות.

התקריות נעות בין כתובות נאצה גזעניות ונזק לרכוש, להטרדה מילולית וגם תקיפה פיזית. לפי ה-FBI, מתוך כלל פשעי השנאה על רקע דתי בארצות הברית, %55 היו נגד יהודים – למרות העובדה שהם מהווים רק %2 מאוכלוסיית המדינה. אחד מכל ארבעה יהודים אמריקנים היה יעד לאנטישמיות במהלך השנה האחרונה, וכמעט ארבעה מכל עשרה מדווחים על שינוי בהתנהגות מחשש שיזוהו כיהודים.

אנטישמיות אנטישמיות בארה"ב תקיפות אנטישמיות הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד