כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עדות מהתופת

העריק חשף: "יש חיילים רוסים שנהנים לרצוח אנשים"

עריק רוסי על הזוועות בצבא רוסיה: "יש משוגעים בצבא הרוסי שנהנים להרוג אדם": העריק שנמלט מכוחותיו של פוטין מתאר, ביזה וזוועות שבוצעו על ידי יחידתו. היחידה שלו טבחה באזרחים באכזריות בבוצ'ה ובערים נוספות. החיילים שאיתם שירת חזרו מהחזית שבורים ורצוצים

העריק חשף: "יש חיילים רוסים שנהנים לרצוח אנשים"
החייל מתראיין ממקום סודי צילום: צילום מסך

עריק מהצבא הרוסי שנלחם עם אחת היחידות שהואשמה בביצוע פשעי מלחמה באוקראינה תיאר את הביזה והזוועות שביצעו כוחותיו של ולדימיר פוטין. ניקיטה צ'יברין, חייל לשעבר מחטיבת הרובים ה-64, היחידה הצבאית הרוסית הידועה לשמצה שהואשמה במעשי טבח בבוצ'ה, בורודיאנקה וערים אחרות באוקראינה, אומר כי הוא מוכן להעיד נגד אחיו לנשק לשעבר.

"יש מטורפים שנהנים להרוג בני אדם, מטורפים כאלה הופיעו שם", סיפר צ'יברין, שהיה אזרח רוסי רגיל לפני שנשלח לאוקראינה. את הריאיון הוא העניק לרשת CNN ממקום סודי מחשש לפגיעה בו מצד הקרמלין. היחידה שלו רצחה באכזריות אזרחים והשאירה מאחוריהם קברי אחים רבים, לאחר שקיבלו פקודה ישירה להרוג את כל האזרחים החשודים בשיתוף מידע, מה שלמעשה מאפשר להם להוציא להורג כל אדם עם טלפון נייד.

צ'יברין, מיאקוצק שבמזרח הרחוק של רוסיה, היה עובד משרד וכיסח דשא לפרנסתו לפני שנשלח להילחם. הוא סיפר כי קילל את המפקד הראשון שראה, ואמר לו שהוא לא רוצה להילחם במלחמה. אבל נאמר לו שמשפחתו תסבול אם לא ימלא אחר הוראות.

המפקד תקף אותו והשליך אותו לרכב צבאי, תוך שהוא נעל את הדלתות על מנת שלא יוכל להימלט. כך הוא הגיע לאוקראינה. העריק סיפר כי החיילים שאיתם התאמן ושנסעו לאוקראינה כשהם מתגאים בכך שהם 'כמו רמבו' חזרו כאנשים שבורים ורצוצים לביתם.

לדבריו, מפקדי היחידה היו מודעים לרצח ולביזה, אך לא עשו דבר כדי לעצור את החיילים. לאחר שראה את הזוועות, צ'יברין שטוען שלא לקח חלק במעשי הטבח, ערק מהצבא הרוסי בספטמבר וברח לאירופה. לדבריו, חיילים רוסים גם בזזו את האזרחים הלא חמושים וגנבו מחשבים, תכשיטים וכל דבר אחר שעשוי להיות בעל ערך. חיילים היו לוקחים מכוניות שנגנבו מאוקראינה לבלארוס, שם תכננו למכור אותן, סיפר.

הוא לחם במלחמה במשך חודשים, והבחין סוף סוף בהזדמנות שלו להימלט כשנשלח לאזור חרקוב ומצא את עצמו בין יערות, הוא הבחין בחיילים אחרים נמלטים בחזרה לרוסיה ברכב, וניצל את ההזדמנות שלו בתוך הכאוס. לאחר שחזר לרוסיה, הוא שהה כמעט חודש בבית חולים בגלל פציעות, לאחר שגבו גרם לו לכאבים והוא לא הצליח לעזוב את מיטתו.

על מנת לקבל טיפול מתאים הציגו לו הרשויות טופס, אם יחתום עליו נאמר לו, הוא יועבר למתקן מיוחד על מנת לקבל את הטיפול הרפואי הדרוש לו. בתמורה, הוא יצטרך להתחייב לחזור למלחמה. המסמכים הצבאיים של צ'יברין, שנחתמו על ידי הקצין הרוסי אזטבק אומורבקוב, מראים שהוא היה חבר לשעבר בחטיבת הרובים ה-64.

בסביבות ספטמבר, כאשר פוטין הכריז על גיוס של אזרחים רוסים, ושלח אלפים להילחם באוקראינה, צ'יברין ידע שאין לו הרבה זמן לפני שישלחו אותו בחזרה לחזית. הוא תפס מה שיכל ויצא לסנט פטרסבורג למרות הכאב הנורא שלו, ותכנן להגיע עם רכבת לבלארוס.

הוא נמלט בזמן שרוסיה חיפשה אזרחים שנמלטים מגבולותיה, כשצ'יברין חומק בין הסדקים ונמלט מהמדינה. הוא הצליח למצוא עזרה להגיע לקזחסטן בסיועו של פעיל זכויות האדם הרוסי ולדימיר אוסצ'קין. משם הגיע למדינה לא ידועה באיחוד האירופי שבה הוא מבקש כעת מקלט. כשהגיעו לאוקראינה, אמר, רוסים רבים חשבו שיקבלו אותם בפרחים. אבל במקום זאת, הם נתקלו בבקבוקי תבערה.

עריקה עריק אירופה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד