כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המאבק על הסטטוס קוו

הסיכום בין החרדים לליכוד: הסוף לפרובוקציות הרפורמים בכותל

לפי הסעיף שיכנס להסכמים עם הסיעות החרדיות, ותוכנו נחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', יסוכם כי "בהתאם לסטטוס קוו, טקס דתי ותפילה בכותל המערבי ובמקומות הקדושים ימשיכו להיערך לפי מנהג המקום שהינו על פי דין תורה" | כמו"כ סוכם כי אם יידרש, תעבור חקיקה בנושא

הסיכום בין החרדים לליכוד: הסוף לפרובוקציות הרפורמים בכותל
רחבת הכותל בערב יוה"כ צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

אחד מהנושאים שעמדו עד ליממה האחרונה בלב המחלוקת בין צוותי המו"מ של 'יהדות התורה' ו'הליכוד' הוא השמירה על הצביון הדתי בכותל. בשעות האחרונות העבירו בליכוד נוסח שיביא סוף לפרובוקציות שעורגים הרפורמים ונשות הכותל מידי ראש חודש במקום הקדוש, ואף ייתכן כי תהיה חקיקה בנושא.

לפי הסעיף שיכנס להסכמים עם הסיעות החרדיות, ותוכנו נחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', יסוכם כי "בהתאם לסטטוס קוו, טקס דתי ותפילה בכותל המערבי ובמקומות הקדישים ימשיך להיערך על פי מנהג המקום שהינו על פי דין תורה, כלומר לפי חוק שירות בתי דין רבניים, שהרבנות הראשית לישראל ורב הכותל והמקומות הקודשים נוהגים לפיהם".

"וזאת", נכתב בניסוח שהועבר בין הצדדים "בשתי עזרות נפרדות", כך שעזרת ישראל לא תיחשב חלק מהכותל המערבי. לפי הסיכומים, אם יידרש, תתבצע חקיקה שתמנע את פרובוקציות הרפורמים בכותל. "היה ויידרש לשם שמירת הסטטוס קוו, יחוקק חוק ותקנות להבטחת ואכיפת האמור בסעיף זה", נכתב.

נציין כי גם בשאר נושאי המהות, החרדים והליכוד קרובים לסיכומים, כאשר בש"ס כבר מוכנים עם הסכמים, ואילו ב'יהדות התורה' ממתינים לנוסח סופי בנושא חוק הגיוס וכן סעיפים נוספים בנושא הדיור ועוד.

נשות הכותל רפורמים יהדות התורה הליכוד משא ומתן קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד