י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המנהיג הבא?

"אנחנו מחפשים את בעלי החזון והיזמות בחברה החרדית"

מכון מנדל למנהיגות פותח בימים אלו את ההרשמה למחזור האחד-עשר של תוכנית מנדל לפיתוח מנהיגות בקהילה החרדית. התוכנית הייעודית פונה לנבחרי ציבור, לראשי מוסדות חינוך, למנהלי ארגונים חברתיים ולפרנסי קהילות השואפים להתמקצע במדיניות ציבורית ובעשייה חברתית לטובת האוכלוסייה החרדית

"אנחנו מחפשים את בעלי החזון והיזמות בחברה החרדית"
לימודים במנדל צילום: באדיבות המצלם

כבר למעלה משלושה עשורים שמכון מנדל למנהיגות עוסק בהכשרת נבחרי ציבור, ראשי ארגונים ופעילים חברתיים.

 עד כה הוכשרו במסגרת התוכנית מאות נציגי ציבור מכלל חלקי החברה הישראלית. למכון בוגרים רבים העוסקים בפוליטיקה, תעשייה, חינוך ועוד. לפני כעשור נפתח מסלול הכשרה ייעודי לציבור החרדי, המצמיח את הדור הבא של נציגי הציבור.

בימים אלו נפתחה ההרשמה למחזור הבא שייפתח בקיץ הקרוב, ועל המעוניינים להצטרף לתוכנית להגיש את הטפסים וההמלצות עד לתאריך י״א בטבת תשפ״ג, 4 בינואר 2023. המועמדים נדרשים להיות בעלי מחויבות מלאה לקהילה החרדית ולערכיה ורצון עז לתרום לקידומה, פתיחות אינטלקטואלית וראייה מערכתית, ויכולת כתיבה וקריאה של טקסטים ברמה גבוהה.

בנוסף נדרשים המועמדים להיות בעלי השכלה אקדמית/תורנית בדרגת תואר ראשון לפחות, רקע תורני – לימודים במערכת החינוך החרדית (כולל מוסדות לבעלי תשובה וכן בעלי ניסיון ניהולי או יזמי מוכח.

מכון מנדל למנהיגות משקיע רבות בדור הבא של נציגי הציבור. כחלק מתוכנית הלימודים רוכשים המשתתפים מגוון רחב ועשיר של נושאים המקנים כלים לפעילות בכלל תחומי החברה, המשילות, האתיקה והמשפט. "ההתפתחות האישית חשובה לא פחות מידע", מדגישים במנדל. על כן מקפידים בתוכנית להעניק למשתתפים כלי ניהול, יזמות ומדיניות, פיתוח שיתופי פעולה ומשאבים. כל זאת מתוך רוחב אופקים מקצועי ובשמירה על נאמנות ועל הערכים והנורמות של הציבור החרדי.

"אנחנו מחפשים את בעלי החזון והיזמות בחברה החרדית", מסבירים במכון. "אנשים ממוקדי מטרה המעוניינים להוביל ולהשפיע המבקשים כלים משמעותיים לצורך הובלת תהליכים במגזר. במהלך התוכנית ייחשפו המשתתפים לסביבת הפעולה הממשלתית והציבורית על מערכותיה השונות, על מנת שיוכלו בעתיד ליצור שינויים אף במרחב הכלל ישראלי". למשתתפים מוענקת מלגת השתתפות על מנת לאפשר להם להשקיע את זמנם בלימודים ובהתפתחות אישית וציבורית.

''בעיניי תוכנית מנדל היא סוג של חממה, גם במובן של מקום גידול וגם במובן החמים של המילה", אומר דוד קרוייזר. "תמיד התרוצצו לי בראש המון רעיונות, תובנות על איך לקדם ולפעול במישור החברתי. בתוכנית למדתי לקחת את הרעיונות, להכיר וללמוד את השטח להבין ולדעת להתאים את המענה המדויק שאני מעוניין ליצור עבור קהל היעד".

לפרטים ולהרשמה לחץ כאן >>

מנדל יזמות נציגים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד