כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
האם החילונים מאושרים?

הגרי"ג התרגש: "שלא עשני גוי". צפו

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין מתרגש בשיחתו כשהוא מסביר איזה אושר גדול יש ליהודי על "שלא עשני גוי". והאם החילונים גם מאושרים כמו שומרי התורה והמצוות? | צפו בוידאו

הגרי"ג אדלשטיין
הגרי"ג אדלשטיין צילום: שוקי לרר

קטע נדיר של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין מתרגש כשהוא מסביר איזה אושר גדול יש ליהודי "שלא עשני גוי". והאם החילונים גם מאושרים כמו שומרי התורה והמצוות?

'בחדרי חרדים' עם הקטע המלא מתוך השיחה השבועית במעונו: "שלא עשני גוי" אומרים את זה ככה בפשטות. אבל זה מדרגה – איזה שמחה, איזה אושר, חיים מאושרים, שלא עשני גוי! לא מרגישים את זה, לא מרגישים עד כדי כך, מה אנחנו אשרינו מה טוב חלקנו, אשרינו. אומרים את זה בתפילה: אשרינו מה טוב חלקנו, ימה נעים גורלנו, ומה יפה ירושתנו, שאנחנו אומרים שמע ישראל, האמונה! זה אשרינו. התורה".

"ברוך השם שעם ישראל חי וקיים עם המדרגה שלו, ובעזרת השם יהיה סייעתא דשמיא שלא רק שומרי תורה ומצוות, אלא אחינו בני ישראל הרחוקים גם כן, שיזכו להיות במדרגה הזאת, יש להם ה'רחמנים', האופי קיים, האופי קיים גם אצלם, אבל החיים המאושרים אין להם, האופי קיים, רחמנים ביישנים וגומלי חסדים, המציאות זה קיים, אופי כזה קיים, רק הם לא מאושרים, מן השמים ירחמו שכולם יהיו מאושרים". סיים ראש הישיבה את דבריו.

הגרי''ג אדלשטיין הרב גרשון אדלשטיין שלא עשני גוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד