כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לו"ז צפוף לקראת פקיעת המנדט

מרוץ נגד הזמן: הכנסת ממשיכה לחוקק ולהצביע | זה מה שצפוי

מועד פקיעת המנדט מתקרב ובקואליציה הבאה נמצאים במירוץ נגד הזמן להשלים את חקיקת ארבעת החוקים הנדרשים לשם השבעת הממשלה. בשבוע הבא יתקצר יום החקיקה בשל ימי החנוכה והתקווה היא לסיים את החקיקה, החתימות עם המפלגות ואת חלוקת התיקים בליכוד

מרוץ נגד הזמן: הכנסת ממשיכה לחוקק ולהצביע | זה מה שצפוי
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום שבוע דרמטי, הכנסת מאשרת כעת את חוקי דרעי וסמוטריץ' לקריאה ראשונה, בשבוע הבא צפי לשבוע פוליטי סוער בחקיקה ובחתימה על הסכמים קואליציוניים לקראת השבעת הממשלה.

בשעה זו מצביעים חברי הכנסת במליאת הכנסת על חוק כשירות חברי הכנסת שיכשיר את יו"ר ש"ס אריה דרעי לכהן כשר למרות שנפסק לו בפרשייה האחרונה מאסר על תנאי ולא מאסר בפועל, וכן הוראת קבע כי ניתן יהיה למנות שר נוסף במשרד שיכשיר את בצלאל סמוטריץ' לכהן כשר במשרד הביטחון לצד תפקידו המיועד לשר האוצר.

אחרי החקיקה בקריאה ראשונה שתסיים שבוע פוליטי סוער, עם קידום גם חוקי הפיצול שימנע מארבעה חברי כנסת להתפצל מהליכוד וחוק הסמכויות לשר לביטחון לאומי המיועד איתמר בן גביר.

בשבוע הבא עם שעון עצר יתקדמו בקואליציה המיועדת בסיום החוקים, כאשר ימי החנוכה יאפשרו מועדי חקיקה רק בשעות הבוקר, באופן חריג תתכנס מליאת הכנסת גם ביום ראשון הקרוב.

ביום רביעי בחצות יפקע המנדט שבידי נתניהו והליכוד, כאשר המטרה היא להודיע עד אז לנשיא המדינה יצחק הרצוג כי "עלה בידם" להקים ממשלה, כאשר בימים שלאחר מכן ישלימו את החקיקה בשלוש קריאות וחלוקת התיקים בליכוד לקראת השבעת הממשלה בעוד כשבועיים.

הרכבת ממשלה ממשלת נתניהו המנדט להרכבת ממשלה שידור חי מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד