כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אחרי הביקורות

הרצח במעבר החצייה: זו העבירה בה יואשם החשוד

בעקבות המחאה של משפחת וולקוב וההד הציבורי שנוצר סביב תיק הדגל נגד האלימות בכבישים בפרקליטות בוחנים את סוגיית הכוונה בדקירה, שעשויה להשפיע על עובדות כתב האישום ומסתמן שהחשוד ברצח עדי מזרחי יואשם ברצח כמתבקש

הרצח במעבר החצייה: זו העבירה בה יואשם החשוד
עדי מזרחי בביהמ"ש צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אחרי הביקורת הציבורית שנמתחה על התביעה המשטרתית, עדי מזרחי, החשוד בדקירתו למוות של יורי וולקוב ז"ל במעבר החצייה בחולון לפני מספר שבועות, יואשם בעבירת רצח – ולא בעבירת המתה. כך דווח ב'כאן חדשות' וצוין כי מחאתה של משפחת וולקוב וכן ההד הציבורי סביב מותו של יורי, המהווה את תיק הדגל של האלימות בכבישים, הובילו לכך שבפרקליטות החליטו להאשים את עדי מזרחי בעבירת רצח, ולא בעבירת המתה.

גורמים המעורים בחקירה אמרו ל'כאן' כי הוחלט להאשים את מזרחי בעבירה של רצח, גם אם לא החמורה ביותר - רצח בנסיבות מחמירות, אך כן לייחס לו עבירת רצח בכוונה או באדישות, הגורם למותו של אדם - עבירה שהעונש המירבי עליה הוא עד מאסר עולם.

בימים אלה דנים בצמרת הפרקליטות אם לייחס למזרחי את כל נושא הכוונה בעת שדקר את וולקוב. פרט זה עשוי יהיה להשפיע על העובדות שיופיעו בכתב האישום, וכן על העונש שייגזר בהמשך. החלטה בנושא זה תתקבל בימים הקרובים. בשבוע הבא המשטרה תגיש הצהרת תובע נגד מזרחי, לקראת כתב האישום שיוגש נגדו בקרוב.

עורך הדין אייל בסרגליק, המייצג את משפחת וולקוב, מסר בתגובה לדיווח: "נפעל כדי להוביל לאישום של רצח בכוונה תחילה כי זה המעשה. נעשה כל מה שנדרש כולל פגישה עם פרקליטת המחוז וכולל פגישה עם ראש הימ"ר. זה לא פחות מרצח מכוונה תחילה".

לדבריו, "מדובר ברצח נוראי שבוצע בכוונת תחילה כשהרוצח עדי מזרחי רודף אחרי אישתו של המנוח במטרה לחסל אותה על לא עוול בכפה או של בעלה. דבר לא יחזיר את מר וולקוב לחיים והמשפחה כולה שבטראומה עומדת על כך שדם הנרצח לא יהיה לשווא ושהרוצח יענש בעונש המקסימלי הקבוע בחוק על רצח. אנו נפעל בימים הקרובים כדי לוודא שהצדק יצא לאור מול המשטרה והפרקליטות כדי שרוצח נתעב לא יהנה משום הקלה". כך עורך הדין בסרגליק.

רצח יורי וולקוב מעבר חצייה דקירה עדי מזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד