ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
שרשרת הדבקה

רופאים ואחיות סיניים נאלצים לעבוד כשהם חולים

בחלק מבתי החולים בבייג'ינג כמעט 80% מהצוות עם קורונה, מה שמוביל למחסור חמור בצוותים. רופא בעיר הבירה בייג'ין סיפר כי כל הניתוחים בוטלו בבית החולים שלו, אלא אם כן החולה "ימות מחר"

רופאים ואחיות סיניים נאלצים לעבוד כשהם חולים
הקורונה בסין צילום: רשתות חברתיות

רופאים ואחיות סיניים מתבקשים להמשיך לעבוד גם כשהם נגועים בנגיף הקורונה, כך סיפרו צוותים רפואיים ותושבים חולים. הנגיף פרץ אצל האוכלוסייה בעקבות ההגבלות שהוקלו.

בחלק מבתי חולים בבייג'ין כמעט 80% מהצוות שלהם נגוע, אך רבים מהם עדיין נדרשים לעבוד עקב מחסור בצוות, כך אמר רופא בבית חולים ציבורי גדול בבייג'ינג לרויטרס, והוסיף כי שוחח עם חבריו בבתי חולים אחרים בבירה והם מספרים אותו דבר. כל הניתוחים בוטלו בבית החולים שלו, אלא אם כן החולה "ימות מחר", בשל רגישות הנושא וחשש מהרשויות הוא סרב להתראיין בשמו.

גורם בכיר בארגון הבריאות העולמי אמר אתמול כי ההתפרצות של סין החלה "הרבה לפני" שההגבלות הוסרו, אך מאז השינוי הפתאומי במדיניות נראה כי הערים הגדולות בבייג'ינג חוו זינוק עצום במקרי קורונה. הרשויות אמרו שזה בלתי אפשרי לדעת מה קורה בדיוק מבחינת נדבקים, מכיוון שרוב האנשים אינם נבדקים.

רופא בעיר סצ'ואן, אמר ל'רויטרס' כי בית החולים בו הוא עובד "מוצף בחולים". הוא אמר כי: "יש 700, 800 אנשים עם חום שמגיעים כל יום, גמר לנו מלאי התרופות נגד חום והצטננות. כמה אחיות במרפאת חום נבדקו והתגלו כחיוביות, אין אמצעי הגנה מיוחדים לצוות בית החולים ואני מאמין שרבים מאיתנו יידבקו בקרוב".

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון הלאומי של הבית הלבן, אמר כי ממשל ארה"ב מוכן לסייע לסין עם ההתפרצות אם בייג'ינג תבקש. קירבי אמר שסין לא ביקשה עזרה בשלב זה. "הצבנו את הנקודה שאנחנו מוכנים לעזור בכל דרך שימצאו מקובלת. זה היה נכון כשהמגיפה השתוללה, וזה נכון היום", אמר. ארגון הבריאות העולמי גם העלה חששות שאוכלוסיית סין המונה 1.4 מיליארד איש לא חוסנה כראוי.

סין בתי חולים קורונה חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד