כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כמו רעידת אדמה

פיצוץ עז ברוסיה: הרשויות חשבו שזו התרסקות מטוס

הביון הרוסי חוקר פיצוץ אדיר בבית זיקוק נפט, שהיה כה חזק עד שנרשם כ"אירוע סייסמי" (רעידת אדמה) וניתן היה לחוש בו עד 40 קילומטרים משם. חקירה פלילית מלאה נפתחה היום על ידי ועדת החקירה הרוסית, הנחשבת כמקבילה של ה-FBI

פיצוץ עז ברוסיה: הרשויות חשבו שזו התרסקות מטוס
אזור מלחמה אילוסטרציה צילום: pixabay

פיצוץ אדיר אירע בבית זיקוק לנפט ברוסיה, הוא היה כל כך חזק שתחילה חששו באזור כי מדובר ברעידת אדמה או התרסקות מטוס. שני בני אדם נהרגו וחמישה נוספים נפצעו לאחר פיצוץ תופת בבית הזיקוק באנגרסק שבסיביר ביום חמישי בבוקר.

התקרית של אתמול היא האחרונה בסדרה של פיצוצים ושריפות ברוסיה, והיא אירעה בשעות הבוקר המוקדמות - מה שמעורר חשדות לחבלה והצתה מכוונת הקשורה למלחמה באוקראינה. חקירה פלילית מלאה נפתחה אתמול על ידי ועדת החקירה הרוסית, הנחשבת כמקבילה של ה-FBI.

הפיצוץ העז במפעל - בבעלותה של חברת רוסנפט ומנוהל על ידי מקורב לולדימיר פוטין איגור סצ'ין, היה כל כך עוצמתי עד שהוא הורגש במרחק של 40 קילומטרים משם בעיר אירקוטסק, מה שגרם לפאניקה בקרב התושבים המקומיים.

הפיצוץ, שהתרחש בשעה 5:52 לפנות בוקר שעון מקומי, הרס כמה מבנים וגרם לנזק הרחק ממוקד הרעש כשהוביל להתפשטות השריפה לשטח של כ-27,000 רגל מרובע. סרטונים ברשתות החברתיות הראו הבזק בהיר כשהמתקן התפוצץ, ואחריו שריפה משתוללת באחד מבתי הזיקוק הגדולים ברוסיה.

מחשש לחבלה, תושבת מקומית שהתייחסה לתקרית אמרה לתקשורת המקומית, "שזה היה כמו רעידת אדמה". היא אמרה "בעלי קם, ירד למטה, מזג לעצמו קפה והסתכל מהחלון כדי לראות את החצר שלנו", אמרה ליובוב וולוקיטינה. היא הוסיפה, "פתאום היה פיצוץ, חשבתי שמטוס נפל עלינו, הבת שלי בת 14 בכתה מבוהלת ורצה אליי מחדרה. אמא שלי התקשרה בבהלה". המפעל נמצא במרחק של כ-5000 קילומטרים מאוקראינה והוא חיוני לכלכלה במזרח רוסיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה בתי זיקוק בתי זיקוק לנפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד