כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
נקבע לו"ז מוסכם לימי החנוכה

בתום דיון לילי: גדעון סער נאם כארבע שעות וקינח בתהילים, החוקים אושרו בקריאה ראשונה

מליאת הכנסת אישרה הלילה בקריאה ראשונה את חוקי דרעי וסמוטריץ' ברוב גדול של 63 חברי כנסת. שר המשפטים היוצא גדעון סער משך זמן בנאום ארוך שבו התייחס לנושאים שונים והתנצח עם חברי כנסת מהקואליציה העתידית וקינח בפרק תהילים | זה הלו"ז המוסכם לימי החנוכה

בתום דיון לילי: גדעון סער נאם כארבע שעות וקינח בתהילים, החוקים אושרו בקריאה ראשונה
גדעון סער קורא תהילים צילום: ערוץ כנסת

אחרי דיון ארוך ומתיש מליאת הכנסת אישרה הלילה (שישי) בקריאה ראשונה את "חוק דרעי", שיאפשר ליו"ר ש"ס אריה דרעי לכהן כשר ואת החוק שיאפשר ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ לכהן כשר נוסף במשרד הביטחון. שר המשפטים גדעון סער נאם על דוכן המליאה במשך כארבע שעות וקיים פיליבסטר כדי לעכב את ההצבעה.

כשלוש שעות לאחר שהחל שר המשפטים את נאומו, ראש הממשלה יאיר לפיד נכנס למליאה ואמר לו בהומור שהוא לא הבין מספיק את ההסבר שלו מדוע חוקי דרעי וסמוטריץ' אינם ראויים ולכן הוא מבקש שיחזור על כל הסבריו מההתחלה.

שני החוקים הם חלק מחבילה של ארבע הצעות חוק שהקואליציה המיועדת מבקשת להעביר במטרה לספק לראשי המפלגות את התשתית החוקית הדרושה כדי להשביע ממשלה. ארבעת החוקים שהיא מבקשת לשנות, שעברו בקריאה טרומית ביום שלישי, הם: "חוק דרעי" שמטרתו להכשיר את דרעי לכהן כשר על אף שנגזר עליו עונש מאסר על תנאי ולא בפועל; החוק שירחיב את סמכויותיו של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר על המשטרה כשר לביטחון לאומי; החקיקה שתאפשר לבצלאל סמוטריץ' להתמנות לשר נוסף במשרד הביטחון; ו"חוק הפיצול", שיחסום את האפשרות של ארבעה חברי כנסת להתפצל מתוך סיעה.

השר גדעון סער שכאמור סיכם את הדיון ניצל את התקנון שמאפשר לשר לנאום ללא הגבלה ונאם קרוב ל-4 שעות במליאת הכנסת, אותו סיים כשהקריא את פרק כ' בתהילים שבו נכלל הפסוק הֵ֭מָּה כָּרְע֣וּ וְנָפָ֑לוּ וַאֲנַ֥חְנוּ קַּ֝֗מְנוּ וַנִּתְעוֹדָֽד.

הלילה כאמור אושרה בקריאה ראשונה חוק דרעי וחוק השר הנוסף במשרד ברוב מובהק של 63 תומכים, לעומת 52 מתנגדים, כאשר מן המליאה בלטו בהיעדרם היחיד מהקואליציה העתידית ח"כ דני דנון מ'הליכוד', לצד כמה חברי כנסת מהאופוזיציה העתידית ובהם מנסור עבאס ואחמד טיבי.

לוח הזמנים לחג החנוכה נקבע פה אחד

בפני הקואליציה הבאה ימים ספורים עד לפקיעת המנדט להרכבת הממשלה שניתן לנתניהו ולכן ינסו גם תוך ימי החנוכה להשלים את חקיקת החוקים. בתום דיון ארוך הלילה בוועדה המסדרת שבראשות ח"כ יואב קיש, הקואליציה והאופוזיציה הגיעו להסכמה על מועדי דיוני מליאת הכנסת בשבוע הבא כדלקמן: בשבוע הבא בימים ראשון שני ושלישי, דיוני המליאה ייערכו בין השעות 10:00 ויסתיימו בשעה 15:00. עוד סוכם, כי בימים אלו לא ייערכו דיונים בוועדות הכנסת לאחר השעה 16:00 אחה"צ, למעט בוועדה המסדרת. הצעת הסיכום אושרה פה אחד.

גדעון סער מליאת הכנסת חנוכה פיליבסטר בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד