כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מעמיסים עוד ועוד חבילות

בול בזמן? גל ההתייקרות לא פוסח על דואר ישראל

גם המכתבים יעלו יותר: דואר ישראל יעדכן החל מיום ראשון את התעריפים לשליחות מכתבים וחבילות. בין השאר יעלה מחיר הבול מ-2.60 ל-3.30 שקלים. מחיר דואר 24 שעולה 4.40 שקלים יעלה מיום ראשון 7.70 שקלים, ויושק שירות חדש דואר 72 במחיר של 4.20 שקלים | כל הפרטים

בול בזמן? גל ההתייקרות לא פוסח על דואר ישראל
אילוסטרציה צילום: pexels

גם הדואר מתייקר לנו: כחלק מגל ההתייקרויות במשק בשנה האחרונה, גם דואר ישראל מייקר תעריפים. המחירון החדש של שירותי דואר ישראל יתעדכן ביום ראשון הקרוב ועדכון התעריפים החדשים יתפרסמו באתר הדואר.

המהלך של דואר ישראל נועד בראש ובראשונה לצמצמם את ההפסדים של הדואר כתוצאה משירותים שעולים לחברה יותר מהמחיר בו הם מוצעים לצרכן, כך טוענים בחברה, ולאחר שמרבית התעריפים לא עודכנו מאז 2015 למרות שינויים מהותיים שחלו בעלויות שרשרת האספקה בארץ ובעולם.

ההשפעה: בעיקר על חברות ועיריות

ההשפעה של העלאת התעריפים בדואר תהיה בעיקר על חברות ענק כמו בנקים, חברות ביטוח, סלולר, עיריות ודומיהן. הן אלו ששולחות היום את הרוב המוחלט של המכתבים בישראל, כך ע"פ דואר ישראל. ההוצאה של לקוח פרטי על שירותי דואר בישראל נמוכה ביותר. הצרכן הפרטי כבר כמעט ולא שולח מכתבים, וגם מספרם המועט של אלו שעדיין שולחים יורד משנה לשנה.

בדואר ישראל מדגישים כי "אין שום השפעה על עלויות של משלוחים שמגיעים לארץ מאתרי קניות מחו"ל. מדובר רק על תעריפי מכתבים ומשלוחים בישראל ומישראל לחו"ל".

אילוסטרציה | צילום: pexels.

לראשונה, חברת דואר ישראל תעניק הנחה לביצוע פעולות בדיגיטל. כך לדוגמא, משלוח דואר רשום יעלה רק 13.30 שקל למי שיבצע את התשלום ואת הכנת פרטי המשלוח בדיגיטל.

הממשלה קבעה מחירים חדשים לשירותים מפוקחים בהם שירות חדש שיקרא "דואר 72" ויעלה 4.20 שקל, וכן מחיר של מכתב רשום שמחירו עלה מ-13 שקלים שכללו מסרון של אישור מסירה, ל- 16.30 שקלים כולל המסרון.

המחיר לשליחת מכתב (בול) יעלה ב-70 אגורות ל-3.30 שקל, תוך שמירה על מחיר אחיד לכל היעדים בישראל. לטענת הדואר, מדובר בשירות שכבר כמעט אין לו שימוש, והוא אף מביא להפסדים גדולים לדואר.

ההשפעה בעליית מחירי שליחת מכתבים תהיה בעיקר בשוק העסקי, על חברות ענק ששולחות מיליוני מכתבים בשנה ללקוחותיהם. המחיר אחיד לכל הארץ, לכן אין סכנה לקיפוח הפריפריה על ידי החברות ששולחות מכתבים, משום שעלות שליחת המכתב זהה לכל יעד.

שירותים חדשים ומוזלים שמציע דואר ישראל:

'דואר 72' – שירות חדש שיעלה 4.20 ₪ (מחיר מפוקח, נמוך מהמחיר הקודם של 'דואר 24' שעמד על 4.40 ₪). בזכות הוספת עוד יומיים לדואר לטובת המסירה (72 במקום 24), הדואר יכול להוזיל את עלות שליחת מכתב מהיר ולא להפסיד על כל מכתב שנשלח.

הנחות בדיגיטל – מהלך נוסף וחדש בדואר ישראל, הוא מתן הנחות שנועדו לעודד שימוש בדיגיטל. הכנת מכתב רשום או חבילה (הזנת פרטי נמען ותשלום מראש) מהבית, יוזילו את עלות המשלוח.

אילוסטרציה | צילום: pexels.

בשנה הקרובה יורחבו השירותים שזמינים בדיגיטל, כך שייחסך לצרכן זמן וכסף באמצעות שימוש באמצעי זמין ונח זה. המהלך יסייע גם במזעור טעויות בפרטי נמענים או במידע אחר, כאשר השדות ימולאו מראש על ידי השולח בהקלדה מהבית/מהמשרד/מהנייד.

במקביל לקביעת תמחור שמבוסס על העלויות של השירותים לדואר, משרד התקשורת פותח את שוק הדואר לתחרות, כך שבקרוב יהיו חברות נוספות שיציעו משלוחי מכתבים גם ללקוחות פרטיים.

התעריפים החדשים – שינויים מרכזיים:

שינויים בשירותים מרכזיים (כלל המחירים יהיו זמינים החל מה-18.12.22 בתעריפון הדואר באתר):

משלוח מכתב בארץ (מחיר בול) = 3.30 שקל.
מחיר קודם = 2.60 שקל.
תוספת = 70 אגורות.

משלוח דואר רשום = 16.30 שקל לשירות מלא בסניף, או 13.30 שקל לאחר הנחת דיגיטל למי שיכין את המכתב למשלוח מהנייד/מחשב (הזמנת פרטי הנמען ותשלום), לפני המסירה באשנב. המחיר כולל שירות קבלת מסרון אישור מסירה.

מחיר קודם = 12 שקל, ללא אפשרות להנחת דיגיטל ועם תוספת של 1 שקל למסרון (סה"כ 13 שקל).
תוספת = 30 אג' עד 3.30 שקל, כולל/לא כולל הנחת דיגיטל.

אילוסטרציה | צילום: pexels.

מכתב מהיר במיוחד = הושק שירות חדש "דואר 72" במחיר מוזל של 4.20 שקל בהשוואה לעלות של 4.40 שקל לשירות הקודם (דואר 24). המחיר הוזל, אך זמן המסירה הוארך מיום עסקים ל-3 ימי עסקים.

שירות 'דואר 24' עדיין קיים, אך מחירו התייקר ל-7.60 שקל, בשל העלויות הגבוהות של השירות.

שינוי = הוזלה של 20 אגורות לעלות משלוח מכתב מהיר (עם מוצר חדש, 'דואר 72'), תוספת של 3.20 שקל למכתב מהיר ב'דואר 24'.

משלוח חבילה (מחיר אחיד לכל היעדים בישראל) = 24 שקל עד 45 שקל, בהתאם למשקל (עד 20 ק"ג).
מחיר קודם = 19.30 שקל עד 36 שקל, בהתאם למשקל (עד 20 ק"ג).
תוספת = 4.70 שקל עד 9 שקל, בהתאם למשקל.

משלוח מסמכים או חבילות לחו"ל (טווח המחיר משתנה בהתאם למדינות היעד):

אילוסטרציה | צילום: pexels.

מסמכים (עד 100 גר', טווח מחיר בהתאם למדינות היעד) = 9.90 שקל עד 10.90 שקל.
מחיר קודם = 6.50 שקל עד 8.30 שקל.
תוספת = 2.60 שקל עד 3.40 שקל.

חבילות (500 גר' עד 1 ק"ג, טווח מחיר בהתאם למדינות היעד) = 26.90 שקל עד 56.70 שקל.
מחיר קודם = 17.70 שקל עד 52.90 שקל.
תוספת = 3.80 שקל עד 9.20 שקל.

דואר ישראל חלוקת דואר דואר רשום ייקור תעריפים העלאת מחירים עליית מחירים דואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד