א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

שי פירון יוזם: ת"תים קטנים עם לימודי ליבה

שר החינוך הרב שי פירון, ממשיך במאמציו הכושלים להקמת זרם החינוך הממלכתי-חרדי • יוזם: הקמת תלמודי תורה עם מספר תלמידים קטן בהם ילמדו לימודי ליבה • יכללו לימודי מתמטיקה, אנגלית ועברית • מאמץ במשרד החינוך להעברת גני הילדים של רשתות ה'חינוך העצמאי' ו'מעיין החינוך התורני' - לחינוך הממלכתי חרדי

 צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

משרד החינוך, בראשות השר שי פירון שוקל: הקמת תלמודי תורה קטנים ומימונם בתמורה ללימודי ליבה, כך מדווח עיתון 'הארץ'.

משרד החינוך שוקל לאפשר לפתוח תלמודי תורה קטנים, של 150–200 תלמידים, שבהם ילמדו לימודי ליבה חלקיים. הלימודים יכללו את המקצועות אנגלית, מתמטיקה ועברית באופן מלא. לגבי שאר מקצועות הליבה - ספרות, אזרחות, היסטוריה, מדעים ותנ"ך מתקיים משא ומתן לגבי היקף הלימוד.

לאחר שמשרד החינוך נואש משינוי דרמטי במערכת החינוך של תלמודי התורה, שם המשרד את יהבו על התפתחות איטית של מוסדות עם לימודי ליבה באמצעות מוסדות קטנים.

יזמים חרדים המעונינים בהקמת ת"תים שכאלה, דורשים לאפשר לפתוח בתי ספר לכל 80 תלמידים, בשעה שהמינימום המותר הוא של 250 תלמידים. אך משרד החינוך מציע בשלב זה ת"תים של 200 תלמידים, וצפוי שיסכים גם ל-150 תלמידים.

במקביל תלמודי התורה שכיום מקבלים תקציב של 55%–75% מזה של בתי ספר ממלכתיים, יקבלו רק 35% מהתקציב אם לא יסכימו ללמד מקצועות ליבה. זאת לאחר שפירון חתם על תקנה שאינה מאפשרת קבלת תקציב של יותר מ–35% למוסד חינוכי שאינו מלמד ליבה.

כך גם מדווח 'הארץ' כי כדי לוודא שהחרדים אכן עומדים בדרישות, יחויבו כל בתי הספר החרדיים לעמוד בחובת מבחנים מלאה - כולל מבחנים בינלאומיים ומבחני מיצ"ב.

המעניין הוא כי גורמים בכירים במשרד החינוך טוענים בעקשנות כי הידיעה אינה נכונה, וכי המידע שהועלה בה שגוי.

במקביל, משרד ממשיך במאמציו להעביר את גני הילדים של רשתות החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני בהם לומדים כ-100,000 ילדים, לניהול מלא של משרד החינוך או של הרשויות המקומיות ולהפוך אותם לחלק ממערכת החינוך החרדית - ממלכתית.
משרד החינוך גני ילדים הרב שי פירון חינוך עצמאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד