כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

חוויה מתקנת: אלי ישי יישא דברים בעצרת ה'שלושים'

תקווה בש"ס: החל מה'שלושים' התנועה תצא לדרך של שלום • דרעי מנסה להפשיר יחסים גם עם הגר"ש עמאר והגר"צ בוארון

דרעי וישי. צילום: פלאש 90
דרעי וישי. צילום: פלאש 90

במלאת השלושים לפטירתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל תקיים תנועת ש"ס עצרת זכרון ומספד.

העצרת תתקיים ביום שלישי הקרוב, בשעה 6 בערב, בצומת הרחובות יחזקאל ושמואל הנביא בירושלים.

לקראת העצרת נעשו מאמצים רבים ע"י יו"ר ש"ס אריה דרעי כדי להגיע לידי שלום ושלווה בתנועה. גולת הכותרת: ח"כ אלי ישי יוזמן לנאום בעצרת!

נזכיר כי ביום רביעי האחרון נערך מפגש 'סולחה' בין השנים. במהלכו הוחלפו דברים קשים בין שני האישים, היו"ר בהווה ובעבר הרחוק, והיו"ר בעבר. ישי מצידו הלין על כך שלא ניתנה לו הבמה המתאימה בהלוויית הרב ובנשיאת הספד לזכרו, כך גם בעצרת השבעה לפטירתו של הרב, דרעי מצידו הלין על כך שח"כ ישי לא שם כתף לעזור במערכת הבחירות המקומיות שעברה על ש"ס תוך קשיים איומים, לאור העובדה שנערכה זמן קצר לאחר פטירת רבה ומורה של התנועה.

דרעי, מצידו, הבהיר כי גם באם עשה טעויות, שנעשו תחת לחץ וכאב הפטירה, הוא מתחייב בעתיד לשתף את ישי, אם רק ירצה האחרון ליטול חלק בפעילויות התנועה. ישי, מצידו, התחייב לעשות הכול כדי ליצור מצג של שלום בתנועה.

התקווה של אנשי דרעי היא שגם אנשיו של ישי, הפזורים בשטח, יפנימו כי הוחלט על מהלך של שלום, ויפסיקו, את מה שמוגדר על ידם, התססת השטח. נזכיר כי ברקע 'שיחות השלום' קמפיין בעיתונות החרדית על כך ש"מתגעגעים" לישי, דבר הקורא תיגר באופן ברור במנהיגותו של דרעי, שהועברה לו ישירות מידיו של הרב זצ"ל.

כאמור, התקווה בש"ס היא כי עצרת ה-30 תהיה הקו שממנו ייפתחו ימים של שלום בש"ס, הניצבת גם בפני בעיות קשות במערכת החינוך שלה.

ברקע נרשמו שיחות שלום בין דרעי לבין הרב ציון בוארון, מי שהעמיד את עצמו לבחירה כרב ראשי מול מועמדו של הגר"ע, הגר"י יוסף. מאמצים נעשים גם בכיוון של שלום עם הגר"ש עמאר, שאף הוא הוזמן לשאת דברים בעצרת השבעה.

הגר"ש עמאר מצידו מסרב ליטול חלק פוליטי כלשהו בהנהגת התנועה ומעדיף למצב את עצמו כפוסק הציבור הספרדי ולעסוק בפעילות תורנית בארץ ובתפוצות. למרות הדיבורים של חלק מאנשי ישי על כך שתיתכן הקמת תנועה אלטרנטיבית בש"ס, תנועה שבראשה יעמוד הגר"ש עמאר, האחרון מצידו שב ומבהיר כי פניו לפעילות תורנית בלבד.
שס דרעי ישי עצרת שלושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד