כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חתן רבי רפאל ברוך טולידנו

המלמד: הרב הגאון רבי דוד צבי מרצבך זצ"ל

הלך לעולמו הרב הגאון רבי דוד צבי מרצבך זצ"ל, בנו של ראש ישיבת 'קול תורה' וחתנו של הגאון רבי רפאל ברוך טולידנו זצ"ל, רבה של מקנס במרוקו, שהיה מלמד רבות בשנים ומחשובי האברכים בכולל חזון איש. הלווייתו התקיימה היום בבני ברק

המלמד: הרב הגאון רבי דוד צבי מרצבך זצ"ל
רבי רפאל ברוך טולדנו וחתנו הרב מרצבך צילום: ארכיון, בחדרי חרדים

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק נפטר היום (שישי) בשיבה טובה הרב הגאון הצדיק רבי דוד צבי מרצבך זצ"ל מרחוב האדמו"ר מצאנז בעיר והוא בן 93 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל נולד בגרמניה בכ"ז תשרי תר"צ לאביו הגאון רבי יונה מרצבך זצ"ל ראש ישיבת 'קול תורה', שהיה רב העיר האחרון של דרמשטאדט בגרמניה, ולאימו מרת עלא ע"ה. 

בבחרותו למד בישיבת באר יעקב שם היה לתלמידו של המשגיח רבי שלמה וולבה זצ"ל בעל ה'עלי שור'. 

בהגיעו לפרקו נשא לרעייה את האישה החשובה מרת מרים ע"ה, בתו של הגאון הקדוש רבי רפאל ברוך טולידנו זצ"ל רבה של מקנס שבמרוקו, שחיבר את קיצור שולחן ערוך בתוספת מנהגי מרוקו. רעייתו הרבנית ע"ה שנפטרה בתחילת מגפת הקורונה, שימשה כמחנכת בסמינר אור החיים שנים רבות והעמידה דורות של תלמידות.

במשך כל חייו שקד על התורה והעבודה ושימש כמלמד בתלמוד תורה 'זכרון מאיר' בבני ברק ולאחר שיצא לפנסיה ישב ולמד בכולל חזון איש במשך שלושים שנה. 

המנוח, ממתפללי בית הכנסת 'לדרמן' בבני ברק, היה מקורב למרן בעל ה'קהילות יעקב' זצ"ל. בשנים האחרונות התפלל בבית המדרש תלמידי ישיבת פוניבז' צעירים הסמוך לביתו.

זכה והותיר אחריו משפחה ענפה בנים ובנות חתנים וצאצאים רבים. 

הלווייתו התקיימה היום (שישי, ערב שבת קודש פרשת וישב) מביתו ברחוב האדמו"ר מצאנז בבני ברק לבית החיים פוניבז' שם נטמן. 

במסע הלוויה הספידו שכנו ורעו הגאב"ד הגאון רבי אליעזר דינר שציין בהספדו את היותו שכן קרוב במשך שישים שנה: "חיינו ביחד, ואני יכול להיות כי מעולם לאף שכן לא הייתה תלונה כלפיו אף פעם וחי בשלום עם כל השכנים". כמו כן הספידו אחיינו הגאון רבי עמנואל טולידנו, הגאון רבי יום טוב זנגר רב בית הכנסת צעירים. אחרון המספידים היו בנו הגאון רבי משה מרצבך ר"מ בישיבת 'קול תורה' לצעירים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

רבי יונה מרצבך דוד מרצבך רבי רפאל ברוך טולדנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד