כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
עשרות ישראלים נתקעו

המהומות בפרו: "צעדנו 30 ק"מ, במשך 9.5 שעות"

לאור הכרזה על מצב חרום בפרו, משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים השוהים במדינה להימנע ככל שניתן מהתקהלויות, מהגעה למקומות בהם מתקיימות הפגנות בעת הזו ולהיות קשובים להודעות משרד החוץ

המהומות בפרו: "צעדנו 30 ק"מ, במשך 9.5 שעות"
חילוץ הישראלים צילום: פספורטכארד מגנוס

עשרות מטיילים ישראלים נתקעו במאצ'ו פיצ'ו (אתר תיירות) שבפרו בעקבות המהומות שפרצו במדינה לאחר הדחת הנשיא - והמבצע לחילוצם יצא לדרך: המבצע אורגן על ידי חברת ביטוח הנסיעות "פספורטכארד" וחברת "מגנוס איתור וחילוץ".

מאות תיירים מרחבי העולם מצאו עצמם תקועים בעיר העתיקה מאצ'ו פיצ'ו, אחד מהם, אביב גלעד, כתב למייל האדום של אתר ynet כי הוא וחבריו התפנו מהעיירה הסמוכה למאצ'ו פיצ'ו, אגוואס קליינטס, וצעדו לאורך 30 ק"מ במסע שנמשך תשע שעות וחצי, לאורך נהר ומסילת רכבת.

לדבריו, כשצעדו על המסילה הם הבחינו בסלעים שהוצבו עליה וחסמו את פעילות הרכבת שם. הקבוצה המשיכה לדבריו בנסיעה בליווי משטרתי שנמשכה כשעתיים וחצי, עד שהגיעה לעיר קוסקו.

מחברת פספורטכארד ביטוח נסיעות לחו"ל ומחברת מגנוס איתור וחילוץ, מדווחים כי השלב הראשון הושלם בהצלחה, עם מעבר של המבוטחים מהכפר Aguas Calientes בהליכה רגלית של 10 ק"מ והגעתם לכפר Hideroelectrica בפרו. המטיילים מלווים בכוחות החילוץ מקומיים של חברת מגנוס ובמדריכים מקומיים ומנקודה זו יעלו על רכבים בנסיעה של 6 שעות לקוסקו. זאת תוך ניטור מיקומם באמצעות מכשירים לוויינים ואפליקציית בקרה ושליטה של מגנוס.

בתוך כך החל השלב הבא בחילוץ הישראלים מפרו. בשעה הקרובה עשרות המטיילים שהועברו לכפר מקומי יחלו בנסיעה לקוסקו. מחברת פספורטכארד ומחברת מגנוס, מדווחים כי אחרי שצעדו 10 ק"מ ברגל בליווי מדריכים מקומיים מהכפר Aguas Calientes לכפר Hideroelectrica בפרו, צפויה לצאת שיירת עשרות הישראלים, בנסיעה לקוסקו. על פי הערכות חברת פספורטכארד, בקוסקו נמצאים עוד מאות ישראלים, ובחברה מבקשים ממי שטרם יצר קשר לעשות זאת בהקדם, כדי להיות ברשימות של הישראלים שפספורטכארד ומגנוס מטפלות בהם.

לאור הכרזת מצב החירום בפרו, משרד החוץ מחדד את אזהרת המסע למדינה.

להלן נוסח אזהרת המסע המעודכנת: "לאור ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות בפרו והכרזה על מצב חרום במדינה לחודש הקרוב, משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים השוהים בפרו להימנע ככל שניתן מהתקהלויות, מהגעה למקומות בהם מתקיימות הפגנות בעת הזו, ולהיות קשובים לאמצעי התקשורת ולהודעות משרד החוץ".

במשרד החוץ מבקשים להדגיש כי באזורים מסוימים במדינה, ובמיוחד במחוז קוסקו ובאזור מאצ'ו פיצו, ישנן חסימות כבישים המגבילות את התנועה באזור, כמו גם את הכניסה והיציאה ממנו, שכן מערכת הרכבות וחלק משדות התעופה אינם מתפקדים.

משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים המתכננים להגיע לפרו לנקוט במשנה זהירות ולהתעדכן במצב בשטח.

פרו נמצאת במשבר פוליטי ובמדינה פרצו מהומות ענק. הכול החל לאחר שהנשיא פדרו קסטיו הודיע על פיזור הקונגרס, אז הוא הואשם בהפיכה ונעצר. בעקבות זאת, מאות אלפי מפגינים ברחבי פרו החלו למחות על מעצרו ועל מינויה של סגניתו לנשיאה החדשה של המדינה. עשרות מפגינים נהרגו עד כה בעימותים עם המשטרה, ובנוסף נפצעו עוד עשרות שוטרים ואזרחים. במהלך המהומות השביתו המפגינים את פעילותם של כמה שדות תעופה במדינה, הציתו בית משפט ומטה של התביעה, והשוטרים הגיבו בירי חי.

רונית סגל מנכ"לית חברת פספורטכארד, ביטוח נסיעות לחו"ל: "אנו בשיתוף עם חברת החילוץ מגנוס עמלים ב- 48 השעות האחרונות על מבצע מיוחד לחילוץ הישראלים הלכודים באמצעות גורמים מקומיים ושלל אמצעים טכנולגיים מתקדמים. נעשים מאמצים רבים ומורכבים להוצאת המטיילים בצורה בטוחה מהמדינה, אנו קוראים ללקוחות פספורטכארד שנמצאים בפרו וטרם יצרו קשר לעשות זאת בהקדם כדי לוודא שהם נמצאים ברשימות המעקב של החברות. טלפון המוקד של פספורטכארד *9912 או בוואטספ בהודעה כתובה 0506708544

 

פרו משרד החוץ ישראלים חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד