כ"ח אייר התשפ"ד
05.06.2024

התפתחות בחקירת הזיופים בבחירות

ביום חמישי והיום חלה התפתחות בחקירת פרשת הזיופים של אחד המטות בבחירות בבית שמש • על פרטי החקירה הוטל צו איסור פירסום • עד להוצאת הצו נעצרו תשעה אנשים • עשרות נחקרו • כ-15 בעלי תעודות הזהות שבוצעה בהן הצבעה נחקרו במשטרה - ושוחררו • החקירה מתנהלת ביחידה הארצית של משטרת ישראל למלחמה בפשיעה

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

ביום חמישי והיום חלה התפתחות בחקירת פרשת הזיופים של אחד המטות בבחירות בבית שמש.

על החקירה ופרטיה - המתנהלת ביחידה הארצית של משטרת ישראל למלחמה בפשיעה, להב 433 - הוטל צו איסור פירסום. עד הוצאת הצו נעצרו בפרשה תשעה עצורים. עשרות נחקרו.

הפרשה החלה בעקבות מידע מודיעיני שהגיע אל משטרת ירושלים. ביום הבחירות, י"ח חשוון, הגיעו שוטרים אל בניין ברחוב אור שמח בבית שמש, שם נמצאו תעודות זהות רבות בשתי דירות, יחד עם פרטי לבוש - כמו פיאות ומשקפי שמש - בעיקר של נשים. המשטרה עצרה חלק מהאנשים ששהו באחת הדירות, אך כ-15 איש התעמתו עם השוטרים והצליחו להימלט מהמקום.

בהמשך, הגיע למקום גבר כבן 25 עם רכב. עם הגעתו נכנסו שוטרים לרכב, שם מצאו מדפסת ותעודות זהות. עם הוצאתו מהרכב לשם מעצרו, הוא השליך דבר מה לפח סמוך. השוטרים בדקו את תכולת ואיתרו כמות נוספת של תעודות זהות.

בסך הכל נמצאו כ-170 תעודות זהות, כאשר לאחר חקירה עלה, כי עם כ-30 מהם בוצעה הצבעה בפועל. לפחות 15 איש מתוך בעלי תעודות הזהות שבוצעה בהן הצבעה נחקרו במשטרה - ושוחררו.

שמונת העצורים הובאו למחרת י"ט חשוון לבית משפט השלום בירושלים, שם הוארך מעצרם בשישה ימים. העצורה היחידה בפרשה שוחררה בליל המעצר בתנאים מגבילים.

ביום שלישי כ"ה חשוון, הועבר תיק החקירה - שנוהל במחוז ירושלים - ליחידה הארצית של משטרת ישראל למלחמה בפשיעה, להב 433, כאשר יום קודם לכן הוציא בתי המשפט צו איסור פרסום על כל פרטי החקירה, וכן על כל פרט העלול לזהות את החשודים.

לאחר שישה ימי מעצר, ביום שני כ"ד חשוון, הובאו החשודים בשנית לבית המשפט. שישה מהם שוחררו לביתם, ומעצרם של שניים הוארך עד ליום חמישי. אולם זמן קצר לאחר הארכת המעצר, שוחרר אחד העצורים בהסכמה ובתנאים מגבילים. ביום חמישי שוחרר עוד עצור.

תחילה חשדו במשטרה כי בוצעו זיופים של תעודות זהות, בעקבות לכידת המדפסת ברכב של אחד החשודים, וכן לאחר שבאחת מתעודות הזהות נמצאה תמונת פספורט של אדם אחר - אולם לאחר מספר ימים החשד הוסר.

עוד בנושא:
יחידת להב 433 חוקרת את 'פרשת בית שמש'
ב'דירת הזיופים' - תעודת זהות של רב בכיר
תחפושות וזיופים • כך עבדה השיטה בבית שמש
בית שמש: 8 עצורים, כ-200 תעודות זהות נתפסו
בית שמש בחירות חקירה משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד