כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הרשות מעלימה את הכסף

חבר הקונגרס האמריקני: "לישראל הזכות לעצור את הבניה הלא חוקית הפלסטינית"

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ נפגש עם חברי קונגרס כדי לרתום אותם למאבק נגד ההשתלטות הערבית וביקש כי התמיכה הכספית של ארה"ב תופנה לפיתוח תשתיות וכבישים. "לוושינגטון יש עניין רב שיהודה ושומרון וכל ארץ התנ"ך יישארו חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל"

חבר הקונגרס האמריקני: "לישראל הזכות לעצור את הבניה הלא חוקית הפלסטינית"
גנץ וחבר הקונגרס ד"ר אנדי האריס צילום: דוברות בנימין

לאחר בחירות האמצע בארה"ב המריא ראש מועצת בנימין ישראל גנץ לפגישות עבודה עם אנשי ממשל וחברי קונגרס כדי לקדם את מטרות ההתיישבות.

גנץ הציג לחברי הקונגרס את מפת ההשתלטות הערבית ואת מעורבות האיחוד האירופי בעידוד הפרויקט הפלסטיני להשתלט באופן אסטרטגי על אדמות יהודה ושומרון. הוא הציג במפות את תכנית הבנייה של הערבים שחונקת את היישובים ואת הדרכים המרכזיות.

חבר הקונגרס ד"ר אנדי האריס ממדינת מרילנד וחבר בכיר בוועדת הכספים בקונגרס האמריקאי, אמר בתגובה לדברים כי "לממשלת ישראל יש זכות מלאה לעצור את הבניה הלא-חוקית שמבצעת הרשות הפלסטינית או כל גורם אחר באזורים שנמצאים בשליטתה. התערבותה של רשות חיצונית כלשהי, כולל האיחוד האירופאי, אינה מתקבלת על הדעת".

בנוסף פועל ראש מועצת בנימין מול חברי הקונגרס כדי שהתמיכות הכספיות של ארה"ב ברשות הפלסטינית יוקצו לפיתוח כבישים ותשתיות. "אם באמת רוצים לעזור לאוכלוסייה הערבית צריך לייחד את כספי הסיוע לבניית תשתיות. כיום הרשות הפלסטינית מעלימה את הכסף ובמקום לשפר את חיי האוכלוסייה שלה היא מזהמת את הסביבה ומעודדת טרור ורצח יהודים. עדיף שמשלם המיסים האמריקני ידע לפחות שהכסף שעובר לפלסטינים באמת משמש אותם. הדרך לעשות זאת עוברת בצביעת הסיוע לתשתיות וכבישים" אמר ישראל גנץ לחברי הקונגרס.

חבר הקונגרס האריס אמר על כך כי "ייעשו פעולות כדי להבטיח שארה"ב לא תמנע מישראל מלפתח את התשתית החיונית הדרושה לתושבי חבל בנימין וההתיישבות. תשתית הולמת הינה חיונית לבטיחותם של כל תושבי האזור. על הבית הלבן להבטיח את המימון הדרוש לצורך מילוי מטרות אלה. אסור לפוליטיקה למנוע את שיפור חייהם של אנשים החיים בכל מקום במדינת ישראל".

האריס הביע תמיכה בהתיישבות ואמר כי "חובתה של ארה"ב היא לעמוד לצד מדינת ישראל. לוושינגטון יש עניין רב שבנימין, יהודה ושומרון – וכל ארץ התנ"ך – יישארו חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. איחודם של אדמות מקראיות אלה מביא תועלת לבני כל הדתות, ומבטיח חופש דתי וגישה לכל אחד ואחת. אין זה מכשול לשלום, אלא הזדמנות פז לשלום אמיתי". ישראל גנץ הודה להאריס על האירוח וסיכם איתו להמשיך בקידום פעולות בוושינגטון למען ההתיישבות.

ארה''ב חברי קונגרס הרשות הפלסטינית בניה לא חוקית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד