כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הקרב על הראש"ל ידחה

היוזמה של דרעי: הבחירות לרבנות הראשית ידחו בשנה | חשיפה

חשיפה | יו"ר ש"ס אריה דרעי הציג את הדרישה כדי למנוע כביכול מראשי הערים לסחור בבחירות לרבנות הראשית • דרעי ונתניהו ממתינים להכרעה משפטית בנושא, לקראת חקיקה בכנסת • הקרב המסתמן בין הגר"ד יוסף לגר"י דרעי על תפקיד הראשון לציון - ידחה | כל הפרטים

היוזמה של דרעי: הבחירות לרבנות הראשית ידחו בשנה | חשיפה
בחירות לרבנות צילום: פלאש90

רגע לפני החתימה על ההסכמים הקואליציוניים, בש"ס מציגים דרישה נוספת: לדחות את הבחירות לרבנות הראשית לשנה הבאה. המטרה: להרחיק את הבחירות לרבנות הראשית שאמורות להיות בסמיכות לבחירות לרשויות המקומיות, ובכך לדחוק את הקרוב הפנימי בתוך ש"ס על זהות הראשון לציון הבא.

אריה דרעי הציג בשיחות המו"מ עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו את הדרישה לדחות את הבחירות לרבנות הראשית האמורות להתקיים בעוד כשמונה חודשים - לשנה הבאה, ולקיים אותם לאחר חג הפסח תשפ"ד, בסביבות חודש יוני 2024, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

לפי גורמים בסביבת ראש הממשלה המיועד נתניהו, ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', הבקשה מגיעה לאור העובדה שהגוף הבוחר מורכב בחלקו מראשי ערים ומועצות מקומיות, והטענה של דרעי היא כי ראשי העיר והמועצות ישתמשו בבחירות לרבנות הראשית למטרות הפוליטיות ויסחרו בתמיכתם במועמדים מול מפלגות ש"ס, הציונות הדתית ויהדות התורה.

הבחירות לרשויות המקומיות צפויות להתקיים בחודש חשוון תשפ"ד (אוקטובר 2023), והמטרה של דרעי היא לנתק כאמור את בחירת הרבנים הראשיים מהבחירות לרשויות, וכך לדחות אותם בלפחות חצי שנה לאחר סיום מערכת הבחירות, רק אז יקבע הרכב הגוף הבוחר שיכריע את זהות הרב הראשי והראשון לציון הבא.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראש הממשלה המיועד הסכים לקבל את בקשתו של דרעי בכפוף לאישור המשפטי, ובימים אלה נמצא הנושא בבדיקה משפטית מול הגורמים הרלוונטיים. אם הדבר אכן ייושם וישולב בהסכם הקואליציוני בין 'הליכוד' לש"ס שיחתם בימים הקרובים, תידרש חקיקה בכנסת כדי לדחות את הבחירות.

דחיית הבחירות תאריך בשנה את כהונתם של הרבנים הראשיים, הראש"ל הגר"י יוסף והרב הראשי הגר"ד לאו, שנכון לשעה זו לא עודכנו ביוזמה ולא הביעו את דעתם האם יסכימו להאריך את כהונתם בשנה נוספת. נזכיר עוד כי שמו של הראש"ל הגר"י יוסף עולה כמי שינהיג בסיום כהונתו את מועצת חכמי התורה שנותרה ללא נשיא מאז פטירת חכם שלום הכהן זצ"ל.

דחיית הבחירות תהווה גם מרווח זמן עבור יו"ר ש"ס דרעי שיאלץ להכריע בקרב על תפקיד הראשון לציון שצפוי להיות קרב סבוך בתוך הציבור הספרדי, שכפי המסתמן על תפקיד הראשון לציון יתמודדו זה מול זה חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף בנו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, מול רבה של באר שבע הגאון הגר"י דרעי, אחיו של יו"ר ש"ס.

בחירות לרבנות הראשון לציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!