ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ניצחון הרבנים: חוק הגיור ימתין לאישורם

ועדת השרים אישרה את חוק הגיור, אולם בן דהן הציב תנאי: ההצעה תובא להצבעה רק לאחר הסכמת הרבנים הראשיים לישראל

צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת חוק הגיור של ח"כ שטרן, בכפוף להגעה לנוסח מוסכם של החוק, על ידי סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן.

מדובר על הצעת חוק לתיקון פקודת העדה הדתית (המרה) (גיור על ידי רב עיר ומעצה מקומית), שיזם ח"כ אלעזר שטרן. ההצעה תקודם מעבר לקריאה טרומית - רק בתנאי שיגיע סגן השר הממונה על שירותי הדת בישראל, הרב אלי בן דהן, לנוסח מוסכם עם הרבנים הראשיים, משרד המשפטים ומשרד הפנים.

עם אישורו של החוק, אמר סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, כי "חוק בנושא גיור שעתיד להשפיע רבות על עתידו של העם היהודי, צריך להתקבל תוך הסכמה גם על הרבנים הראשיים לישראל. מדובר פה על שלמות העם היהודי לדורי דורות ועלינו לנקוט באחריות לאומית מירבית".

משכך, הודיע סגן השר לשירותי דת, הרב בן דהן, כי נוסח של חוק גיור יקודם (מעבר לקריאה טרומית), אך ורק בהסכמתו וכי הוא סיכם עם נשיא בית הדין הגדול, הרב יצחק יוסף (האמון על נושא הגיור), שישבו יחד וינסחו נוסח שיהיה מקובל גם עליו וגם על הגר"ד לאו.

הראשון לציון ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הרב יצחק יוסף, בירך על היוזמה של סגן השר, הרב אלי בן דהן, לפיה לא יקודם חוק הגיור ללא הסכמת נשיא בית הדין ועל פי נוסח שיוסכם על סגן השר, הרב אלי בן דהן ונשיא בית הדין הרבני הגדול.

בסוף השבוע נפגשו הרבנים הראשיים עם יוזם החוק, ח"כ אלעזר שטרן, בלשכתו של הגר"י יוסף. בשיחה עם הרב דוד לאו הוא מספר כי התנגד לחוק, "אמרתי, אם יש תורים בבתי חולים - לא נותנים לרוקחים לנתח". לדבריו, "הדבר היחיד שהסכמתי לו, יחד עם הרב יצחק יוסף בדעה אחת, הוא שבהרכב בו צריך רב עם כושר לדיינות נוכל לקחת רב עיר שעבר אצלנו ברבנות כושר לגירות. נעשה לו מבחן מיוחד בנושא הזה".

הרב לאו מספר כי ביום חמישי שוחח טלפונית עם סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן. "אמרתי לו, אתה אומר שצריך עוד דיינים? תוסיף כמה שאתה רוצה, אבל שכולם יהיו כפופים למערך הגיור. הוא השיב לי שהאוצר יתנגד כי העלות תהיה גבוהה. ולמה להצעה של ח"כ שטרן לא יתנגד האוצר? – המשכתי לשאול. הוא השיב לי שרבני הערים, אותם ימנה החוק לגייר, ממילא מקבלים משכורות. אמרתי לו, אם ככה, רבני ערים שבמילא מקבלים את משכורתם, יתנדבו למערך הגיור, אבל תחת בית הדין הרבני הגדול! שזו נקודה עקרונית עבורנו".

"הרב יצחק בעצמו החזיק את המסמך ביד וכתב עליו 'רב עיר שהוסמך על ידינו לגיור'. זו הנקודה היחידה לה הסכמנו, אך בתנאי שהכול יהיה תחת מערך הגיור הקיים".
חוק הגיור אלעזר שטרן הרבנים הראשיים אלי בן דהן הסכמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד