י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרשת גולובנציץ': הרב גבריאל פפנהיים הותקף

קיצונים תקפו בשבת את הרב גבריאל פפנהיים, לשעבר מראשי פרויקט גולובנציץ' • "תקיפת איש ציבור שהלך בין הטיפות"

הרב גבריאל פפנהיים.
הרב גבריאל פפנהיים.

פעילים קיצוניים ממשיכים להטריד גם את מי שהפסיק להתעסק בפרויקט גולובנציץ': הרב גבריאל פפנהיים, מראשי עמותת 'גבעת ירושלים' לשעבר, הגיע בשבת, להתפלל מנחה בבית המדרש של סאטמר ברחוב יואל בירושלים. אחד הקיצוניים המקומיים, תקף אותו מילולית וצעק לו: 'שייגעץ'.

זאת על רקע סירובם שלו ושל עמיתיו לעמותה, להתקפל בפני 'אתרא קדישא', מה שהביא בסופו של דבר להתפטרותם מניהול הפרויקט, והעברתו כזכור לידי עסקן הדיור הרב יצחק פירר, מחשובי עסקני בעלזא.

שניים נוספים מקרב הנוכחים הצטרפו לשיסוי, נגשו אליו ודחפו אותו. אחד מהם אף הפיל לו את השטריימל על הרצפה. רק חלק מהמתפללים ניסו להרגיע את התוקפים ולהרחיק אותם מידי המותקף.

היו כאלה שעמדו מהצד וצפו בסצנה שמול עיניהם, בלא לנקוף אצבע. "יש לראות זאת בחומרה", אמרו ל'בחדרי חרדים מתפללים שנקלעו למקום, "עצם התקיפה של איש ציבור שהשתדל ללכת בין הטיפות ולא לפגוע באף אחד, הוא מעשה נואל ומסוכן. העובדה כי היו שלא התקוממו ונחלצו לסייע לו, חמורה לא פחות".

פפנהיים עצמו לא הגיב ולא נרתע, והמשיך לשהות במקום עד לאחר סעודה שלישית ותפילת ערבית.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אחד התוקפים, הוא אברך שהשתתף בשבוע האחרון באספת הרוכשים שהתקיימה באולמי 'שירת ירושלים' בגבעת שאול, שם מונה הרב פירר באופן רשמי לתפקיד ושם הביעו רוב מוחץ של הרוכשים, 'אי אימון' ב'אתרא קדישא', כפי שפורסם.

המאבטחים שנכחו במקום, קיבלו מראש הנחיה ברורה, לסלק ולהרחיק מהאולם, כל מפריע או משבש סדר. עם זאת, המאבטחים לא פעלו בקלות ראש: הם הרחיקו מפריעים רק לאחר קבלת הוראה לעשות זאת, מידי צוות עורכי הדין שליוו את המעמד. הכל נעשה באורח חוקי ומשפטי הולם.

תוקפו של הרב פפנהיים בשבת, היה בין גם היחידים שהורחקו מהאולם, בידי המאבטחים. "מדובר בפעיל 'אתרא קדישא' קיצוני ובלתי שפוי, שבכל מקום שהוא מגיע, הוא יוצר סקנדלים. הוא מוציא שם רע על הסביבה בה הוא פועל", מספרים עדי הראייה.
גולובנציץ אתרא קדישא גבריאל פפנהיים מתחם תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד