כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
עשור ל'שקל הטהור'

הרבי מסאטמר תקף את המפלגות החרדיות: "מעניין אותם רק כסף ותפקידים"

במעמד 'יום ההצלה' הענק תקף הרבי מסאטמר את המפלגות החרדיות ושותפתן המלאה להקמת הממשלה הבאה. האדמו"ר ציין בנאומו עשור להקמת קרן 'השקל הטהור', וחשף את הסכום שהקרן תרם עד כה למוסדות החינוך בארץ

הרבי מסאטמר תקף את המפלגות החרדיות: "מעניין אותם רק כסף ותפקידים"
יום ההצלה בסאטמר צילום: אברומי בלום

אלפי חסידי סאטמר בני יורק השתתפו ביום חמישי האחרון במעמד כ"א כסלו, לציון יום ההצלה של האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר מידי הנאצים ימ"ש, שנערך באולם צבא ארה"ב 'ניו יורק סטעיט ארמארי' שבשכונת קראון הייטס.

בנאומו במעמד הענק התייחס האדמו"ר מסאטמר למגעים הקואליציוניים של המפלגות החרדיות ותקף את חברי הכנסת החרדיים על שותפתן המלאה להקמת הממשלה הבאה.

"רבינו זיע"א", אמר האדמו"ר, "נלחם כל ימיו במסירות נפש בהתחברות לרשעים ומרידה במלכות שמים שלמטרה זו הוקמה המדינה כדי לעקור את כל האמונה ואת כל התורה הקדושה. בשנת תשל"ז כשנכנסו בפעם הראשונה הם טענו שיהיה אפשר לפעול בפנים, אבל רבינו זי"ע נלחם על כך שבהתחברות לרשעים אי אפשר לפעול רק להיפך, וכיום אנו רואים זאת בחוש.

"לדאבוננו", המשיך האדמו"ר, "הגיעו למצב היום שהם אלו שמקימים את הממשלה, הם מקימים מרידה שזו מרידה במלכות שמים והתנאים שלהם להצטרף לממשלה הם לא ביטול גזירות, אלא רק כסף וכמה תפקידים הם יקבלו מהממשלה. זו ממש בושה וחרפה כמה הכסף משחד אותם שכבר אפילו לא מדברים בתנאים על ביטול גזירות כמו חילול שבת, תוכנית ליבה וכדומה, רק כמה שרים ותפקידים יקבלו בממשלה. כל זה בנוסף לחילול השם ושנאת ישראל שהדבר מביא כשבכל העולם רואים שיהודים חרדים, שומרי תורה ומצוות, הם שמקימים את הממשלה שמתגרה באומות ומחרחרת מלחמות, והכל הולך בשם יהדות התורה. היש חילול השם גדול יותר מזה?"

בהמשך נאומו ציין האדמו"ר עשור להקמת קרן 'השקל הטהור' המעניקה מידי שנה מיליונים למוסדות החינוך שמתנזרים מהתקציבים הממשלתיים, וביקש להמשיך בכך ביתר שאת.

"ב"ה ישנם כ"כ הרבה תלמידים של רבינו זי"ע שנותנים אלפים ורבבות לחזק את מלחמת ה' בעמלק בארץ הקודש, לחזק את כל המוסדות הקדושים על טהרת הקודש".

"כעת חלפו להן עשר שנים מאז שהייתה לנו הזכות לייסד את קרן 'השקל הטהור'", ציין הרבי וחשף: "כבר שלחנו לארה"ק על ידי הקרן קרוב לארבעים מיליון דולר, נדבת ליבם של יהודים שרוצים להיות חלק במלחמת הקודש ואני קורא מכאן להמשיך בכך ביתר שאת. כמו כן צריך לחזק את הארגונים האחרים שמחזקים את מנהלי המוסדות בארץ הקודש ע"י מאות אברכים שתורמים מידי חודש בחודשו סכומים גדולים, ועל ידי כך גורמים שנפתחים עוד ועוד מוסדות על טהרת הקודש".

יום ההצלה הרבי מסאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד