כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הגראי"ל הכריע: לחדש המאבק ב'נשות הכותל'

לאחר הפסקה בת כמה חודשים, הגראי"ל שטיינמן הכריע: בנות הסמינרים יחדשו את המחאה נגד שינוי המסורת ברחבת הכותל ויקיימו מחר תפילה המונית במקום • למרות המתיחות בין הציבור החרדי והדתי-לאומי, שיתוף פעולה נדיר: לראשונה, בנות אולפנה יצטרפו להפגנה • המארגנים פועלים בכדי לקיים מחאה שקטה ומסודרת • כל הפרטים

המחאה בראש חודש בכותל. צילום: קובי הר צבי
המחאה בראש חודש בכותל. צילום: קובי הר צבי

כמידי ראש חודש, מאז חודש סיון אשתקד, גם מחר (ב) תתקיים מחאה כנגד נשות הכותל הרפורמיות הבאות לשנות את סדרי רחבת הכותל המערבי.

אלפי בנות הסמינרים יגיעו לתפילה וזעקה ברחבת הכותל המערבי, בהוראתו של הגראי"ל שטיינמן שהכריע על קיום המחאה. חברי מועצת העיריה בירושלים פועלים יחד עם המארגנים לקיים מחאה שקטה ומוסדרת.

הפעם, גם תלמידות מאולפנות בני עקיבא יצטרפו להפגנה החודשית נגד נשות הכותל ברחבת התפילה. הרב בני נכטיילר, מנכ"ל מרכז ישיבות בני עקיבא, העביר בימים האחרונים מסר למנהליהן של כ–20 האולפנות שתחת ניהולו, המעודד אותן להתגייס למאבק.

הצטרפותן של נערות בני עקיבא הינו שיתוף פעולה נדיר בין המגזרים, בימים של מתיחות בין הציבור החרדי והציבור הדתי לאומי.

נשות הכותל, המכונות 'נשות הפובוקציה', מציינות 25 שנות פעילות, ויקיימו תפילת ראש חודש חגיגית, הן מצפות למאות מתפללות. באחרונה חלה תפנית דרמטית במאבקן, כשהארגון הסכים לראשונה להתפשר על הדרישה שחברותיו יתפללו "כמנהגן", עם טליתות ותפילין וספר תורה, רק ברחבת התפילה המרכזית. כעת מסכים הארגון עקרונית לעבור למתחם קשת רובינסון, שאמורה לקום על פי תוכנית של יו"ר הסוכנות נתן שרנסקי, ובלבד שהממשלה תקבל שורה של תנאים הנוגעים לתשתית הפיסית ולניהול האתר.
כותל המערבי נשות הכותל בני עקיבא הגראיל שטיינמן סמינרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד