ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"איום משמעותי"

ה'ניו יורק טיימס': הדמוקרטיה במדינה היהודית נמצאת בסכנה

במאמר מערכת ב'ניו יורק טיימס' מובאת ביקורת נוקבת על הממשלה החדשה שמקים נתניהו ונטען כי היא מסכנת את הדמוקרטיה בישראל. במאמר קוראים העורכים לממשל ביידן ללחוץ על ישראל: "במקום לקבל את התוצאה הזו, ממשל ביידן צריך לעשות כל שביכולתו כדי להביע את תמיכתו בחברה הנשלטת על ידי שוויון זכויות ושלטון החוק בישראל"

ה'ניו יורק טיימס': הדמוקרטיה במדינה היהודית נמצאת בסכנה
סמוטריץ', נתניהו, בן גביר צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי/תומר נויברג, פלאש 90

העיתון האמריקאי ה'ניו יורק טיימס' מהגדולים בעולם ובעל השקפה ליברלית, תוקף את הממשלה המסתמנת בישראל. "ממשלת הימין הקיצוני שתכנס בקרוב לשלטון, בראשות בנימין נתניהו, היא המדאיגה ביותר מכל הממשלות האחרות בהיסטוריה של 75 שנות מדינת ישראל".

עוד נכתב כי "אמנם מר נתניהו זכה בבירור לתמיכת ציבור הבוחרים הישראלי, אך ניצחונו היה צר ואי אפשר לראות בו מנדט רחב לוויתורים למפלגות האולטרה-דתיות והאולטרה-לאומיות שמעמידות את האידיאל של המדינה היהודית והדמוקרטית בסכנה".

עוד מציין העיתון: "מועצת המנהלים (של העיתון) תומכת בפתרון שתי המדינות במשך שנים רבות, ואנחנו נשארים מחויבים לתמיכה זו. האנטישמיות נמצאת במגמת עלייה ברחבי העולם, ולפחות חלק מהביקורת על ישראל היא תוצאה של שנאה בנושא זה".

עוד נכתב: "ממשלתו של מר נתניהו מהווה איום משמעותי על עתידה של ישראל ואפילו לרעיון המולדת היהודית. ראשית, העמדה של הממשלה עלולה להפוך את פתרון שתי המדינות לבלתי אפשרי מבחינה צבאית ופוליטית". במאמר קוראים העורכים לממשל ביידן ליצור לחץ על ישראל: "במקום לקבל את התוצאה הזו, ממשל ביידן צריך לעשות כל שביכולתו כדי להביע את תמיכתו בחברה הנשלטת על ידי שוויון זכויות ושלטון החוק בישראל, כפי שהוא עושה במדינות בכל רחבי העולם. זה יהיה מעשה ידידות, העולה בקנה אחד עם הקשר העמוק בין שתי האומות".

העיתון תוקף את הקואליציה החדשה: "כעת הוא (נתניהו) עושה כל שביכולתו כדי להישאר בשלטון, על ידי היענות לדרישות של הגורמים הקיצוניים ביותר בפוליטיקה הישראלית, הקבינט החדש שהוא מקים כולל מפלגות ימין קיצוני שקראו להרחיב ההתנחלויות באופן שיהפוך למעשה מדינה פלסטינית בגדה לבלתי אפשרית, שינוי הסטטוס קוו בהר הבית, פעולה מסוכנת שתביא אלימות ערבית-ישראלית".

העיתון תוקף את בן גביר: "השרים בממשלה החדשה כוללים אישים כמו איתמר בן גביר, שהורשע בישראל ב-2007 בגין הסתה לגזענות ותמיכה בארגון טרור יהודי".

לסיום כותב העיתון: "תמיכתה של אמריקה בישראל משקפת את הכבוד של שתי המדינות לאידיאלים הדמוקרטיים. הנשיא ביידן ומר נתניהו צריכים לעשות כל שביכולתם כדי לאשר מחדש את המחויבות הזו".

ניו יורק טיימס ארה''ב נשיא ארה''ב ג'ו ביידן איתמר בן גביר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד