ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

בדיקת אור ירוק: לכל אורך כביש 71 ישנה סכנה לתאונה חזיתית

בסיור בטיחות בכביש 71 בקטע הדרך בין עפולה לבית שאן, עלה כי ישנם ליקויים רבים העלולים לסכן את משתמשי הדרך. "אם המדינה תטפל בכ-200 קילומטר של כבישים עם מסלול אחד, ניתן יהיה להציל את חייהם של 19 בני אדם בשנה"

כביש 71
כביש 71

בתאריך 8.8.13, ערכה עמותת אור ירוק באמצעות המהנדס גיורא שילוני סיור לאורך כביש 71 לצורך זיהוי מפגעים ומחדלים. הסיור נערך בקטע הדרך עפולה-בית שאן – כביש דו סטרי עם נתיב אחד בכל כיוון.

על פי הדו"ח המיוחד שיצא בסיום הסיור, ישנו חוסר אחידות בכביש ובעיות רבות אותן יש לפתור. ראשית מצוין בדו"ח הפניות שמאלה בכניסה ליישובים ולמפעלים בנויים במגוון רחב של וריאציות – בחלקם אי תנועה מגן על הרוצים לפנות שמאלה, אך בחלקם ההמתנה מתבצעת באמצע הנתיב תוך חרדה ממשית מתאונה חזיתית. מאחר וישנן הרבה פניות שמאלה, יש להרחיב את הנתיב ולאפשר הצבת עמוד שילוט עליו.

בעיה קשה נוספת היא, כי מאחר ומדובר על כביש בעל נתיב אחד לכל כיוון, לכל אורך הכביש קיימת סכנה של תאונה חזיתית בכל סטייה של רכב מנתיב נסיעתו. הפתרון לכך, מציין שילוני, הוא להציב "הפרדה רכה", אותה הציגה חברת נתיבי ישראל לאחרונה, לכל אורך הכביש.בנוסף, יש לדאוג לתאורה לכל אורך תוואי הצמתים.

נושא נוסף בו עוסק הדו"ח הוא תחנות האוטובוסים לאורך כביש 71, הממוקמות בכל צומת במקום אחר ובאורך אחר. מהסיור שנערך בצומת נבות לדוגמא, נמצא כי תחנת האוטובוס לבאים ממערב ממוקמת צמוד לצומת וחוסמת חלקית את התנועה מזרחה בכביש. על פי הדו"ח, תחנת אוטובוס זה היא בעלת פוטנציאל לגרימת תאונת דרכים.

עוד מחדל שנמצא בסיור הוא מעקות הבטיחות הישנות הממוקמות בצידי הכביש. הבעיה היא, כי בקטע כביש זה ישנן ישנה תנועה גדולה של משאיות וכלי רכב חקלאיים. במצב הקיים, כל עצירה של משאית על השוליים, מסיבה כלשהי, עלולה לגרום לתאונה קטלנית. הפתרון, על פי שילוני, הוא לפרק את מעקות הבטיחות הקיימים ולהשאירם רק במקומות בהם הם חייבים להיות.

עמותת אור ירוק: "כביש 71 הוא בין הכבישים המסוכנים ביותר בישראל ויש לשפר את תשתיותיו בדחיפות. במחקר שערכנו נמצא, כי אם המדינה תטפל בכ-200 קילומטר של כבישים עם מסלול אחד כך שהכביש יהפוך לדו מסלולי עם מפרדה קשיחה, ניתן יהיה להציל את חייהם של 19 בני אדם בשנה. על המדינה לסלול נתיב נוסף בכביש, לבנות מפרדה קשיחה למניעת תאונות חזיתיות, להסדיר את הכניסות והיציאות מהיישובים ולהתקין תאורה מלאה לכל אורך הכביש - לטובת בטחון התושבים".
אור ירוק תאונות כבישים נהגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד