ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
עשרות חיילים נהרגו

ארצות הברית ניסתה למנוע מאוקראינה להרוג גנרל בכיר

פקידים אמריקאים גילו שהגנרל הבכיר של רוסיה ולרי גראסימוב מתכנן ביקור בחזית, אך הסתירו את המידע מהאוקראינים מחשש שניסיון חיסולו עלול להוביל למלחמה בין ארצות הברית לרוסיה

ארצות הברית ניסתה למנוע מאוקראינה להרוג גנרל בכיר
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

ארצות הברית ניסתה למנוע מאוקראינה להרוג גנרל רוסי בכיר. פקידים אמריקאים גילו שהגנרל ולרי גראסימוב מתכנן ביקור בחזית, אך הסתירו את המידע מהאוקראינים, מחשש שחיסולו עלול להוביל למלחמה בין ארצות הברית לרוסיה.

לאוקראינים נודע על הביקור בכל מקרה. לאחר ויכוח פנימי, וושינגטון נקטה בצעד יוצא דופן וביקשה מאוקראינה לבטל את ההתקפה, אך נאמר לאמריקאים שהאוקראינים כבר פתחו בהתקפה, ה'ניו יורק טיימס' שחשף את הסיפור, דיווח, כי עשרות חיילים רוסים נהרגו, אך הגנרל גראסימוב לא היה אחד מהם.

עוד דווח, ה'ניו יורק טיימס', כי פקיד רוסי בכיר אמר למנהל ה-CIA, וויליאם ברנס, בחודש שעבר שרוסיה לא תוותר, לא משנה כמה מחייליה יהרגו או יפצעו. אחד מחברי נאט"ו הזהיר את בעלות ברית כי פוטין עשוי להשלים עם מותם או פציעתם של עד 300,000 חיילים רוסים, בערך פי שלושה מההרוגים והפצועים עד כה.

לפני המלחמה, כשברנס הזהיר את רוסיה שלא לפלוש לאוקראינה, אמר בכיר רוסי אחר שהצבא של רוסיה חזק מספיק כדי לעמוד אפילו מול האמריקאים.

עוד דווח, כי פוטין אמר לאחר תחילת המלחמה לראש הממשלה דאז בנט, שהאוקראינים התבררו כ"קשוחים יותר ממה שאמרו לי". אבל, הוא הזהיר את בנט, "אנחנו מדינה גדולה ויש לנו סבלנות". באוקטובר 2021, במהלך פגישתו הראשונה עם בנט, פוטין התרעם נגד הנשיא וולודימיר זלנסקי מאוקראינה ואמר: "איזה מין יהודי הוא? הוא גורם לנאציזם".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי נפתלי בנט ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד