כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המפכ"ל צריך להתפטר?

הסקר בדק: מי השיג הכי הרבה במו"מ הקואליציוני

סקר שפורם באולפן שישי בדק מי השיג הכי הרבה במשא ומתן הקואליציוני, וגם, האם המפכ"ל צריך להתפטר על רקע קידום חוק בן גביר | האם הציבור אכן חושש כי המדינה תקצין מבחינה דתית וגם, האם יאיר נתניהו צריך לשלם בעצמו או המדינה צריכה לשלם מכיסה

הסקר בדק: מי השיג הכי הרבה במו"מ הקואליציוני
במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מי השיג הכי הרבה במו"מ להקמת הממשלה? סקר שפורסם ב'אולפן שישי' ב'ערוץ 12' המנצח הוא יו"ר 'עוצמה יהודית' ח"כ איתמר בן גביר שיותר מרבע 26% מהציבור חושבים שהוא השיג הכי הרבה במשא ומתן. 20% חושבים שהמפלגות החרדיות ניצחו, אחר כך בצלאל סמוטריץ' ורק בסוף הליכוד - המפלגה הכי גדולה וזו שבאמת ניצחה את הבחירות עם הישג מפואר של 32 מנדטים - עם 14% בלבד. גם בקרב מצביעי גוש נתניהו רבע משוכנעים שבן גביר השיג הכי הרבה במשא ומתן - והליכוד אחרון.

סמוטריץ ובן גביר במליאה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

עוד נבדק בסקר, האם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי צריך להתפטר על רקע חוק שינוי פקודת המשטרה שמקדם בימים אלה איתמר בן גביר שהופך את השר לסוג של מפכ"ל על שקובע את המדיניות במשטרה. חצי מהמשיבים השיבו שהמפכ"ל צריך להניח את המפתחות ולהתפטר מתפקידו, רבע השיבו שהוא צריך להמשיך בתפקידו למרות זאת. 36% ממצביעי גוש מתנגדי נתניהו חושבים שהמפכ"ל צריך להתפטר לעומת 15% בגוש מצביעי נתניהו.

כן נבדק מה דעת הציבור באשר להסכמים עם המפלגות החרדיות, האם הם חוששים שהמדינה תהפוך לדתית יותר? 49% לא חוששים שזה מה שיקרה לעומת 47% שחוששים. באופן לא מפתיע, רוב מכריע של מצביעי גוש מתנגדי נתניהו - האופוזיציה העתידית חושש שזה מה שיתרחש.

גולדקנופף במליאה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

בנוסף, השבוע ביקש יאיר נתניהו שהמדינה תשלם במקומו את הפיצויים שהוא נדרש לשלם במסגרת תביעת דיבה שהגיש נגדו עורך 'וואלה' לשעבר אבי אלקלעי, בגובה של יותר מ-400 אלף שקלים. יותר משלושה רבעים סבורים שנתניהו צריך לשלם בעצמו את הסכום. רק 10% חושבים אחרת. גם בקרב מצביעי גוש נתניהו, רוב גדול מתנגד לכך שהמדינה תשלם את הפיצויים במקום יאיר נתניהו שהוא הנתבע והוא מוציא הדיבה לפי פסיקת בית המשפט.

איתמר בן גביר קובי שבתאי משא ומתן קואליציוני הסכם קואליציוני מדינת הלכה יאיר נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד