ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הצביעות והבושה

מפתיע? אחראית זכויות הפלסטינים באו"ם - אנטישמית

פרנצ'סקה אלבניה, אחראית זכויות אדם של הפלסטינים באו"ם, דוחה את הביקורת על האנטישמיות שלה כ'מניעים פוליטיים'; משרד החוץ הפלסטיני דוחה את הגינוי כ"רצח אופי". אך העובדות מוכיחות אחרת

מפתיע? אחראית זכויות הפלסטינים באו"ם - אנטישמית
ישיבת מועצת זכויות אדם באו"ם צילום: צילום מסך

התבטאויות אנטישמיות של פרנצ'סקה אלבניה, אחראית מועצת זכויות האדם של האו"ם על מצב זכויות האדם בשטחים הפלסטיניים, נחשפו לאחרונה על ידי Times of Israel.

על פי הדיווח, מספר התבטאויות אנטישמיות של אלבניה במדיה החברתית, כולל פוסט כי "הלובי היהודי" שולט בארה"ב וכי "הלובי הישראלי" שלט ב-BBC. בסיקור מבצע צוק איתן ב-2014. היא גם טענה כי הסכסוך בעזה "נגרם שוב על ידי תאוות הבצע של ישראל".

אלבניה גם זלזלה בדאגותיה הביטחוניות של ישראל כ"פרנויה", השוותה את פעולותיה של ישראל לאלו של הנאצים, והזדהתה עם חמאס וקבוצות טרור אחרות.

בעקבות הדיווח, אלבניה עוררה את זעמם של פקידים אמריקאים וישראלים וקבוצות יהודיות. "האנטישמיות של אלבניה מערערת קשות את האמינות של הכתבת המיוחדת של האו"ם לזכויות אדם לטפל בסוגיית זכויות האדם בהקשר של ישראל והשטחים הפלסטיניים", אמרה דבורה ליפשטדט, שליחת ממשל ביידן למאבק באנטישמיות. "רטוריקה אנטישמית בוטה שכזו במיוחד כאשר מדובר בדפוס מבוסס - היא פשוט בלתי מתקבלת על הדעת".

נציגת ארה"ב במועצת זכויות האדם של האו"ם, מישל טיילור, אמרה: "אנו מזועזעים מהתבטאויות אנטישמיות שנחשפו לאחרונה ברשתות החברתיות של כתבת מיוחדת של האו"ם לזכויות אדם, ההתייחסויות ל'הלובי היהודי' נושא אנטישמי עתיק יומין, זה מקומם, לא הולם ומשפיל את ערכו של האו"ם".

בהצהרה הפומבית הראשונה שלה מאז הדיווח, אלבניה דחתה "עוד מתקפה זדונית" נגד משרדה ואמרה שהביקורת נבעה מפוליטיקה. כשנציגת ארה"ב באו"ם אמרה שהיא "מזדעזעת מהאנטישמיות" שלה, אמרה אלבניה, "אם מישהו מרגיש דחף להיות מזועזע ממשהו, אנא קחו בחשבון את 215 הפלסטינים שנהרגו השנה".

היא הגיבה על ההערות האנטישמיות שלה בחצי התנצלות: "חלק מהמילים שהשתמשתי בהן במהלך המתקפה של ישראל על רצועת עזה ב-2014, היו חסרי תועלת, לא מדויקים מבחינה אנליטית ופוגעניים שלא בכוונה", אמרה, "אנשים עושים טעויות. אני מתרחקת מהמילים האלה שלא הייתי משתמש בהן היום".

גם משרד החוץ הפלסטיני הגן על אלבניה וכינה את הגינוי של דבריה "תקיפה מתואמת". בהודעה נאמר: "התקפות מתואמות כאלה הן טקטיקות ישנות ומנוסות שאסור להתייחס אליהן כאמינות או עובדתיות".

או"ם אנטישמיות פלסטינים זכויות אדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד