כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ומה עושה משרד הבריאות בעניין

מה עומד מאחורי המחסור המתמשך בתרופות

מחסור בתרופות מצילות חיים נמשך מזה כמה חודשים והאור עדיין לא נראה בקמה המנהרה. במשרד הבריאות טוענים ש"התערבות המדינה נעשית במקרים בהם השוק לא מסדיר את עצמו וישנו חשש לסכנה לבריאות המטופלים"

מה עומד מאחורי המחסור המתמשך בתרופות
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

מה עומד מאחורי המחסור בתרופות בבתי המרקחת? מפניות שהגיעו לגלי צה"ל עולה כי חלק מהתרופות שחסרות מצילות חיים ובהן אתופן, ליריקה וכדורים המיועדים לחולי סרטן.

עוד דווח שהרופאים נותנים מרשם תרופות, עם זאת מזהירים כי אינן קיימות במלאי, כאשר גם בבתי המרקחת מתריעים על המחסור בתרופות מזה כמה חודשים.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "תפיסת המדיניות שנהוגה בישראל זהה לזו של מדינות ה-OECD, כלומר ניהול ורכש התרופות נמצא באחריות הארגונים הרפואיים והחברות המשווקות. התערבות המדינה נעשית במקרים בהם השוק לא מסדיר את עצמו וישנו חשש לסכנה לבריאות המטופלים".

עוד הוסיפו במשרד כי בתחילת השבוע הורה מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, לכלל המוסדות הרפואיים וליבואנים והיצרנים של תרופות ואביזרים רפואיים, לבצע בדחיפות ובאופן שוטף בדיקה יסודית בדבר יכולת הספקים להתחייב לאספקה במועדים הנדרשים ובכמות הנדרשת.

כמו כן, הנחה המנכ"ל לבצע איתור, מיפוי וסיווג של פריטים קריטיים, לבצע הזמנות אצל יותר מספק אחד, לנטר באופן מתמיד מול הספקים ולחייבם להשלמת פריט תחליפי, וכן להדק את שיתופי הפעולה בין המוסדות הרפואיים, על מנת שתתאפשר השאלת מלאי. יש לציין שמשרד הבריאות מאשר יבוא חלופות תחת תקנה 29.

משרד הבריאות בתי מרקחת חברות תרופות תרופות בישראל מחסור בתרופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד