י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פרשת בית שמש: גל נחקרים ומעצרים

הוסר צו איסור הפרסום מ'פרשת בית שמש' • נעצר שעיה ברנד, פעיל בחירות בעיר • בין הנחקרים הטריים: בכירים במטה אבוטבול

העצורים. צילום: פלאש 90
העצורים. צילום: פלאש 90



התפתחות דרמטית חלה בימים האחרונים בחקירת פרשת הזיופים בבחירות בבית שמש, אשר הלילה בחצות הוסר צו איסור הפרסום מעליה:

מאז הוטל הצו על הפרשה - נעצר חשוד נוסף מלבד תשעת העצורים המקוריים [ששוחררו כולם עד כה]. החשוד, תושב העיר בשם שעיה ברנד, פעיל בחירות בעיר, הקשור לכאורה לסיעת כוח. ביום רביעי האחרון הגיעו שוטרים לביתו וזימנו אותו לחקירה, אך הוא לא היה בבית. למחרת הוא הגיע לחקירה ונעצר. ביום שישי הוא הובא לבית המשפט, ומעצרו הוארך עד מחר (ב).

היום נמשך גל הנחקרים, בהם שני בכירים במטהו של ראש העיר משה אבוטבול. אולם ככל הנראה אין קשר ישיר בין תפקידם לבין החקירה.

כזכור, החקירה הועברה לטיפול היחידה הארצית של משטרת ישראל למלחמה בפשיעה, להב 433.

במקביל, טוענים גורמים בעיר כי שמועות על זיופים היו גם בקלפיות המזוהות עם מועמד הציבור החילוני בעיר, אלי כהן.

עוד בנושא:
התפתחות בחקירת הזיופים בבחירות
יחידת להב 433 חוקרת את 'פרשת בית שמש'
פרשת תעודות הזהות: רק חשוד אחד נותר במעצר
פרשת הזיופים: הוארך מעצר שניים מהחשודים
ב'דירת הזיופים' - תעודת זהות של רב בכיר
תחפושות וזיופים • כך עבדה השיטה בבית שמש
בית שמש: 8 עצורים, כ-200 תעודות זהות נתפסו

השתלשלות הפרשה:

הפרשה החלה בעקבות מידע מודיעיני שהגיע למשטרת ירושלים ביום הבחירות, י"ח חשוון. בעקבותיו, הגיעו שוטרים לבניין מגורים ברחוב אור שמח 14 בבית שמש, שם נמצאו תעודות זהות רבות בשתי דירות, יחד עם פרטי לבוש - כמו פיאות ומשקפי שמש - בעיקר של נשים. המשטרה עצרה חלק מהאנשים ששהו באחת הדירות, אך כ-15 איש התעמתו עם השוטרים והצליחו להימלט מהמקום.

בהמשך, הגיע למקום גבר כבן 25 עם רכב. עם הגעתו נכנסו שוטרים לרכב, ומצאו בו מדפסת ותעודות זהות. עם הוצאתו מהרכב לשם מעצרו, הוא השליך דבר מה לפח סמוך. השוטרים בדקו את תכולת הפח ואיתרו כמות נוספת של תעודות זהות.

בסך הכל נמצאו כ-160 תעודות זהות, כאשר לאחר חקירה עלה, כי ב-30 מהם בוצעה הצבעה בפועל. לפחות 15 איש מתוך בעלי תעודות הזהות שבוצעה בהן הצבעה נחקרו במשטרה - ושוחררו.

שמונת העצורים הובאו למחרת י"ט חשוון לבית משפט השלום בירושלים, שם הוארך מעצרם בשישה ימים. העצורה היחידה בפרשה שוחררה בליל המעצר בתנאים מגבילים.

ביום ראשון 27/10 זומן בנו של ח"כ חרדי לחקירה במחלקת ההונאה של תחנת מוריה בירושלים, שם נחקר במשך כשעתיים, לאחר שרכב השייך למקום עבודתו ורשם על שמו, שימש את אחד העצורים ובו נמצאו תעודות זהות.

לאחר שישה ימי מעצר, ביום שני כ"ד חשוון, הובאו החשודים בשנית לבית המשפט. שישה מהם שוחררו לביתם, ומעצרם של שניים הוארך עד ליום חמישי. אולם זמן קצר לאחר הארכת המעצר, שוחרר אחד העצורים בהסכמה ובתנאים מגבילים. ביום חמישי שוחרר העצור הנוסף.

ביום שלישי כ"ה חשוון, הועבר תיק החקירה - שנוהל במחוז ירושלים - ליחידה הארצית של משטרת ישראל למלחמה בפשיעה, להב 433, כאשר יום קודם לכן הוציא בתי המשפט צו איסור פרסום על כל פרטי החקירה, וכן על כל פרט העלול לזהות את החשודים.

תחילה חשדו במשטרה כי בוצעו זיופים של תעודות זהות, בעקבות לכידת המדפסת ברכב של אחד החשודים, וכן לאחר שבאחת מתעודות הזהות נמצאה תמונת פספורט של אדם אחר - אולם לאחר מספר ימים החשד הוסר, והחשד המרכזי כרגע הוא שחלק מהתעודות ניתנו על ידי בעליהן תושבי העיר במטרה להצביע. חשד נוסף הוא, שניתנה תמורה לחלק מבעלי התעודות תמורת השימוש בהן.
בית שמש תעודות זהות עצורים חקירה אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד