כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"בשעה טובה"

המחבל שאיים להתנקש במרן הגר"ע יוסף זצוק"ל - גורש מהארץ

המחבל סלאח חמורי, תושב מזרח ירושלים בעבר, שהיה מעורב במספר רב של פעילויות טרור, גורש הבוקר מישראל לצרפת | בין מעצריו ומאסריו ניתן למנות את מעצרו בשנת 2005 בגין חברותו בחוליית טרור אשר תכננה להתנקש בחייו של מרן הרב עובדיה יוסף ז"ל  

המחבל שאיים להתנקש במרן הגר"ע יוסף זצוק"ל - גורש מהארץ
המראה. אילוסטרציה צילום: unsplash

המחבל סלאח חמורי גורש הבוקר (ראשון) לצרפת בעקבות החלטת שרת הפנים, איילת שקד, לשלול את תושבותו בישראל לפני כשבועיים.

סלאח חמורי הוא אזרח צרפתי ותושב קבע בישראל, יליד 1985. הוא נולד בכפר עקב שבאזור ירושלים, ופועל מזה שנים רבות בשורות ארגון הטרור הפלסטיני "החזית העממית" (PFLP). במהלך חייו ארגן, הסית ותכנן לבצע פיגועים בעצמו ועבור הארגון כנגד אזרחים ודמויות בולטות בישראל. לאור מעורבותו המתמשכת בארגון הטרור, נעצר חמורי מספר פעמים במעצר מנהלי.

הגירוש היום הינו סופו של תהליך בו על רקע מעורבותו של חמורי בפעילות טרור, נשללה תושבותו. ההרחקה התבצעה על ידי נציגי מינהל אכיפה וזרים ברשות האוכלוסין וההגירה שילוו אותו עד לצרפת, שם ממתינים לו אישתו וילדיו.

במשך שנים רבות, פעל סלאח במסגרת ארגון הטרור ״החזית העממית״ ובמסגרת זו, ביקש לפגוע בביטחון המדינה פעמים רבות.

על רקע פעילותו, נעצר סאלח מספר פעמים. בין מעצריו ומאסריו ניתן למנות את מעצרו בשנת 2005 בגין חברותו בחוליית טרור של החז״ע אשר תכננה להתנקש בחייו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק״ל.

שרת הפנים, איילת שקד אמרה: "היום בשעה טובה מוצה הדין עם הטרוריסט סאלח חמורי והוא גורש מישראל. מדובר בתהליך ארוך וממושך וזה הישג אדיר שרגע לפני סיום תפקידי הצלחתי להביא לגירושו, בכלים שעמדו לרשותי, ולקדם את המאבק בטרור. אני מקווה שהממשלה הנכנסת תמשיך בקו הזה ותגרש מחבלים מישראל".

מחבל גירוש הגר"ע יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד