י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כשלון: 'נשות הכותל' התפללו בעזרת הנשים

לראשונה מאז תחילת המאבק, נשות הכותל הצליחו להתפלל ברחבת עזרת הנשים עצמה • בנות הסמינרים הגיעו באיחור • צפו בגלריה

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי



הריטואל החודשי שוב חזר על עצמו הבוקר (ב) ברחבת הכותל המערבי: 'נשות הכותל' אל מול בנות הסמינרים. אלא שלראשונה מתחילת המאבק, 'נשות הכותל' הצליחו להתפללו ברחבת עזרת הנשים. בקרב בנות הסמינרים נרשם מספר מועט של משתתפות, ביחס לפעמים הקודמות.

מי שתיאר את המתרחש הוא העיתונאי בנצי ליזרוביץ', מרדיו קול חי, המלווה את המאבק ומספר ל'בחדרי חרדים' בכאב: "הייתי הבוקר בתפילה בכותל נשות הכותל. הרפורמיות הקדימו ונכנסו לעזרת הנשים. רק כ-400-500 בנות סמינרים הגיעו אף הם לכותל. בעזרת הגברים היו רק נציגי הציבור חברי המועצה, ישראל קלרמן ויצחק פינדרוס.

"וכאן השאלה לכל חברי הכנסת החרדים מכל הפלגים: איפה אתם החודש? לאן נעלמתם? מדוע לא התארגנו מראש מספיק זמן כדי לתאם עם כל הסמינרים ליום הזה אלא הודעתם רק 12 שעות לפני שלמחרת יש תפילה".

ליזרוביץ שואל עוד: "איפה החסידויות השונות? הרי הכותל הוא של העם היהודי. אני קורא מכאן: קדושת הכותל בסכנה. תתעוררו!! מה שהיה היום בכותל היה לרעתינו ונקווה שזה לא יפריע בהחלטת הועדה. כנראה שלחכ"ים למעלה זה לא ממש בסדר העדיפויות".

משתתף נוסף סיפר: "נשות הכותל הגיעו מוקדם, בסביבות השעה 7:30, ואילו בנות הסמינרים הגיעו לאחריהן. נשות הכותל התפללו ברחבה עצמה ובלטו מאוד בנוכחותן. הן גייסו נשים רבות. מבחינתן, מדובר בהצלחה גדולה".

למרות שהרב בני נכטיילר, מנכ"ל מרכז ישיבות בני עקיבא, העביר בימים האחרונים מסר למנהליהן של כ–20 האולפנות שתחת ניהולו, המעודד אותן להתגייס למאב - כמעט ולא נראו ברחבה בנות דתיות לאומיות.

צילום: קובי הר צבי
















































כותל המערבי סמינרים נשות תפילה כישלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד