י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
על רקע התייקרויות חומרי הגלם, האריזה, האנרגיה והשינוע

אסם נסטלה עדכנה את מחירון הקמעונאי של חלק ממוצריה בשיעור ממוצע כולל של 3.4%

החברה עדכנה כי לא תייקר את מחירון מוצרי תינוקות – מטרנה וגרבר, חטיפי במבה, מוצרי קפה, דגני בוקר, שוקולד נסטלה ומזון חיות מחמד

אסם נסטלה עדכנה את מחירון הקמעונאי של חלק ממוצריה בשיעור ממוצע כולל של 3.4%
הבובה של אוסם צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אבי בן אסאייג, מנכ"ל הקבוצה: "זוהי אינה החלטה פשוטה עבורנו בימים בהם האינפלציה משפיעה על כל משפחה בישראל, ולכן ההתייקרות מידתית ומתונה והחברה תמשיך לספוג את מרבית ההתייקרויות; נזקי האינפלציה חסרי תקדים ועצומים בהיקפם, עדכון המחירון הוא על חלק מהמוצרים ובשיעור חלקי ביותר אל מול היקף ההתייקרויות וזאת לאחר שהמחירון לא עודכן למעלה מעשור; קיבלנו החלטה לעדכן בעיקר את מחירי המוצרים המיוצרים בישראל כדי להבטיח את יציבות המפעלים, המשך יצור מקומי וביטחון תעסוקתי לעובדים"

אסם נסטלה הודיעה היום (15.12.22) לקמעונאים כי לאור התייקרויות חסרות התקדים בשנתיים האחרונות של חומרי גלם, אריזה, שינוע, אנרגיה ועוד, מגמה שנמשכת גם בחודשים אלו, החברה נאלצה לעדכן את המחירון לקמעונאים של חלק ממוצריה וזאת לאחר שספגה בשנתיים האחרונות התייקרויות עצומות בהיקף חסר תקדים. עדכון המחירון יחול בעיקר בקרב המוצרים המיוצרים במפעלי החברה בישראל ובשיעור ממוצע כולל של 3.4%.

החברה עדכנה כי לא תייקר את מחירון מוצרי תינוקות – מטרנה וגרבר, חטיפי במבה השונים, מוצרי קפה, דגני בוקר, שוקולד נסטלה ומזון חיות מחמד.

אסם נסטלה מתמודדת עם התייקרויות כבדות של עלויות חשמל, מים, ארנונה, חומרי גלם, חומרי אריזה ושינוע. מגפת הקורונה, המלחמה באוקראינה, ומשבר האקלים ההולך ומתעצם, יצרו משבר עולמי באספקת סחורות, והובילו לעליית מחירים חריפה בחומרי גלם בשנתיים האחרונות (מינואר 2021). כך למשל, מחירי החיטה התייקרו בכ- 60%, מחיר רכז עגבניות התייקר ב- 40%, מחירי הקפה התייקרו בכ- 45%, מחירי הסוכר התייקרו בכ- 28%, מחירי השמנים התייקרו בכ- 50%, חיטת דורום לפסטה התייקרה בכ- 75%, מחיר התירס התייקר בכ- 33% ומחיר הסויה התייקר בכ- 13%.

מנכ"ל אסם נסטלה , אבי בן אסאייג ציין כי: " זוהי אינה החלטה פשוטה עבורנו בימים בהם האינפלציה משפיעה על כל משפחה בישראל, ולכן נמשיך לספוג את מרבית ההתייקרויות."

עוד הוסיף בן אסאייג: "בשנה האחרונה נקטנו בשורה של מהלכי התייעלות משמעותיים לרבות הפחתת שכר ההנהלה, צמצום עלויות קבועות, עדכון הסכמי רכש, פיטורי עשרות עובדים במטה החברה והסחר ועוד. למרות מהלכים אלו, ובשל האינפלציה הגבוהה, קבלנו החלטה לעדכן בעיקר את מחירי המוצרים המיוצרים במפעלינו בישראל ומעסיקים כ- 2,500 עובדים, מתוך צורך אמיתי להתמודד עם אתגרי השעה ובד בבד לשמור על יציבותם של מפעלי החברה בקרית גת, שדרות ויקנעם. דווקא בעת הזו, בחרנו גם להעלות את שכר המינימום לעובדי המפעלים והשטח ל- 6,000 ₪. נזקי האינפלציה חסרי תקדים ועצומים בהיקפם. חשוב לומר כי לאחר עשור בו לא בוצע עדכון מחירון, זהו עדכון מתון המפצה באופן חלקי ביותר על ההתייקרויות, כאשר את רובן נמשיך לספוג."

 

אסם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד