כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מתחילת 2023

מענקים של מאות שקלים: המיזם להפחתת הפקקים מתרחב

החל מתחילת 2023 – חברת נמלי ישראל מרחיבה את מיזם "לילה טוב" גם לשינוע בשעות הלילה של מטען כללי | במסגרת הרחבת המיזם ייהנו חברות התובלה ממענק של עד 300 ₪ למשאית שתשנע מטען כללי מנמלי ישראל במהלך שעות הלילה

מענקים של מאות שקלים: המיזם להפחתת הפקקים מתרחב
אילוסטרציה צילום: unsplash

חברת נמלי ישראל (חנ"י) החליטה להרחיב את מיזם "לילה טוב" גם לשינוע מטען כללי והחל מה-1 בינואר 2023 ולמשך תקופת פיילוט, יינתן מענק מיוחד של עד 300 ₪ לחברות תובלה אשר ישנעו מטען כללי מנמלי הים בחיפה, אשדוד ו/או אילת בין השעות 3:00 ל-6:00 בכל לילה.

מיזם "לילה טוב", שהחל לפעול לפני כעשור, מסייע רבות למאמץ הלאומי להפחתת הצפיפות והפקקים בכבישי ישראל וכן להפחתת תאונות דרכים וזיהום אוויר. עד לסוף שנת 2022 מעניקה חנ"י, במסגרת המיזם, הטבה של עד 100 ₪ לחברות התובלה והמובילים אשר משנעים מכולות מלאות מנמלי ישראל במהלך שעות הערב והלילה. כעת, המיזם יתרחב בצורה משמעותית גם לשינוע מטען כללי וישלש את גובה המענק המקסימלי לסכום של עד 300 ₪ למשאית שתוביל מטען כללי מיובא מהנמלים.

מנתוני חברת נמלי ישראל עולה כי בשנת 2021 שונעו כ-60 אלף מכולות בשעות הלילה והיקף המענקים ששולם לחברות התובלה והמובילים עמד על 6 מיליון ₪. מדובר על כך שכ-5% מהמכולות המלאות שהגיעו לישראל שונעו במהלך הלילה, בין השעות 22:00 ל-6:00. בחנ"י צופים כי הרחבת המיזם והגדלת המענקים עד פי 3 יגרום להסטה משמעותית יותר של פעילות לשעות הלילה.

מנכ"ל חנ"י יצחק בלומנטל: "המיזם שרץ כבר יותר מעשור חולל שינוי בענף התובלה ומעודד את חברות התובלה והמובילים ליהנות מתמריצים כספיים בגין מעבר לעבודה בשעות הלילה. אנחנו צופים שהרחבת המיזם לתחום המטען הכללי, יחד עם הגדלת התמריץ הכספי באופן משמעותי, יגדילו בצורה ניכרת את היקף המשאיות שמשנעות מטען כללי מנמלי ישראל במהלך שעות הלילה, דבר שיוביל להקטנת העומסים בכבישים ולהפחתת זיהום האוויר".

 

 

 

תחבורה מיזם פקקי תנועה עומסי תנועה כבישים נהגים נוסעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד