כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ניצל מזריקה קטלנית

בוטלה הרשעה של נידון למוות בגלל שהשופט אנטישמי

נידון יהודי למוות בטקסס, נכלא בשל היותו חלק מכנופיית אסירים שירתה למוות בשוטר בשנת 2000, וקיבל עונש מוות. אך העונש בוטל בסוף השבוע לאחר ששופט קבע כי אנטישמיות הייתה חלק מגזר הדין המקורי שלו

בוטלה הרשעה של נידון למוות בגלל שהשופט אנטישמי
עצור מובל באזיקים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

רנדי הלפרין, יהודי בן 45, היה חבר בכנופיית אסירים שכונתה "טקסס 7" לאחר שנמלט מכלא בדרום טקסס והמשיך לבצע מספר מעשי שוד אלימים, שאחד מהם הביא למוות של שוטרת בת 29 שם אוברי הוקינס. הלפרין, שנידון למוות ב-2001, הוא אחד משניים בלבד מתוך שבעת חברי הכנופייה המקוריים שעדיין בחיים לאחר שקיבלו עיכוב ביצוע ב-2019.

בדיון שנמשך שלושה ימים בחודש אוגוסט השנה, עורכי דינו של הלפרין טענו כי השופט לשעבר ויקרס קנינגהם מדאלאס, התייחס שוב ושוב להלפרין ולנאשמים משותפים שלו בשפה גזענית ואנטישמית בבית המשפט.

עדי ראיה למשפט שהיו בדיונים ב-2001, העידו כי שמעו את השופט מתאר את הלפרין ונאשמים שותפים שלו כ"המקסיקני, והיהודי" ואמרו כי אמר: "אני הולך להביא לכולם עונש מוות". השופט קנינגהם פרש ב-2005 וכעת הוא עובד כעורך דין פרטי בדאלאס.

התיק של הלפרין יועבר כעת לבית המשפט לערעורים פליליים בטקסס, שם הוא יעמוד בפני משפט חדש.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' רנדי הלפרין, בן ה-44, אמור היה להיות מוצא להורג ב-10 באוקטובר 2019, אך זכה לצ'אנס נוסף מבית המשפט לערעורים פליליים במדינת טקסס בארה"ב, לאחר שטען כי השופט שניהל את משפט הרצח שלו בשנת 2003 היה מוטה כלפי יהודים, והתייחס אליו תוך שימוש במילים ובביטויים אנטישמיים.

הלפרין ריצה 30 שנות מאסר בגין פגיעה בילד, כאשר הוא ושישה אסירים נוספים ניסו להימלט מהכלא. שוטר נהרג במהלך הניסיון, וכל אחד מחברי הקבוצה, שזכה לכינוי "טקסס 7", נידון למוות. הלפרין טען במשפטו כי מעולם לא ירה באקדחו. השופט שניהל את התיק המקורי, הואשם בשימוש בהשמצות אנטישמיות וגזעניות, ועל פי הדיווח בכלי תקשורת בדאלאס שבטקסס, השופט הקים לילדיו קרן נאמנות בתנאי שיתחתנו עם נוצרים לבנים. במסמכי בית המשפט צוטט חבר ילדות של קנינגהאם שאמר כי "השופט גאה במיוחד בגזר הדין שגזר על שבעה אנשים למות מכיוון שהם כללו לטינים ויהודים".

עונש מוות טקסס אנטישמיות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד