כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מאבק מול השריף

לאסירים יהודים נאסר להדליק נרות: "שידליקו נורות חשמל"

אסירים יהודים במחוז בפלורידה לא יורשו להדליק חנוכייה עם להבות אמיתיות. השריף המקומי אמר כי הוא יאפשר "נורות חשמליות" בלבד. רבנים מקומיים מחו על כך מחוץ לכלא

לאסירים יהודים נאסר להדליק נרות: "שידליקו נורות חשמל"
נרות חנוכה. אילוסטרציה צילום: יח"צ

גרגורי טוני, השריף במחוז ברוורד בפורט לודרדייל בפלורידה, הודיע כי לא יאפשר לאסירים יהודים להדליק נרות חנוכה. לטענתו ההגבלה מגיעה ממפקד הכיבוי של המחוז. "זו הגבלה שהוטלה על ידי מפקד הכיבוי, אז אנחנו לא יכולים לעשות את הוויתור הזה", אמר השריף לתקשורת המקומית.

לטענת גורמים בכלא, הדלקת חנוכייה בכלא נחשבת לסכנת שריפה. מספר רבנים שהתאספו מחוץ לכלא הראשי של ברוורד אמרו כי המחוזות בסביבה מתירים את הנוהג הזה בבתי הכלא. אך השריף הודיע כי הוא לא יאפשר להדליק חנוכייה בלהבה אמיתית, אלא רק "נורות חשמליות".

מספר רבנים מקומיים הסבירו לתקשורת המקומית כי "לאסירים מותר להשתמש רק בלהבה אמיתית, ועם נורות חשמל לא מקיימים את הציווי שלנו, נורה חשמלית אינה מקיימת את מצוות החג, אז אנא הרשו להדליק את החנוכייה".

חברת הקונגרס דבי וסרמן שולץ ניסתה למצוא פתרון אך אמרה שהרשויות לא הגיעו להסכמה. "למרבה הצער, השריף טוני ומפקד כיבוי האש לא מוכנים להגיע לפשרה", אמרה וסרמן שולץ. השריף אמר כי הוא אינו יכול לשנות את המדיניות הנוכחית ולהעמיד אסירים בסיכון.

"מה שאנחנו לא יכולים לעשות זה לשנות את המדיניות ולהעמיד בסכנה יותר מ-3,500 אסירים שאני אחראי עליהם", אמר. וסרמן שולץ הגיבה ואמרה שהיא מבינה את הסיכון, אך טענה שאסירים במחוזות אחרים כן יכולים להדליק חנוכייה אמיתית.

חנוכה חנוכיה שריף פלורידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד