י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מה לעשות כשמקבלים חשבון מים מנופח?

רפורמת המים הקפיצה את חשבונות המים - ואזרחים רבים חשים בלבול ותסכול • 10 עצות לצרכנים שמקבלים חשבון מים גבוה מהרגיל

  • א' כסלו התשע"ד
צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי
צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי



"תאגידי המים כפופים לאמות מידה בעניין נורמות השירות לצרכן. בין היתר הן קובעות כי לצרכן עומדת הזכות להגיש בקשה לבירור חשבון, ומגדירות כיצד על התאגיד להתמודד עם פנייה כזו", מסבירה עו"ד סלעית קולר מהמועצה לצרכנות:

1. קיבלתם חשבון מנופח? אם החשבון מבוסס על הערכת צריכה ולא לפי קריאת מונה, יש למסור לתאגיד את מד קריאת המונה ולדרוש תיקון בהתאם.

2. בדקו ביחס לחשבונות קודמים: בדקו האם החשבון המנופח נובע מגידול בצריכה הפרטית או הציבורית (הפרשי מדידה).

3. בדיקת נזילות: אם הצריכה הביתית גדלה, בדקו האם יש נזילת מים ממקור כלשהו בבית. אחת לשנה, אם אותרה ותוקנה נזילה בצנרת הביתית, וצריכת המים שנמדדה לפני התיקון הייתה גבוהה ב-150% מהצריכה הרגילה - ניתן לפנות לתאגיד ולבקש הפחתה בתשלום בגין הנזילה.

4. צריכה משותפת: אם הגידול בחשבון נובע מגידול בצריכה הציבורית (הפרשי מדידה), יש ליידע את ועד הבית ולבדוק האם יש נזילה בצנרת הראשית. במקרה שאותרה נזילה ותוקנה, ניתן אחת לשנתיים בלבד לבקש תשלום מופחת בגין הנזילה.

5. בקשה לבירור חשבון: אם לא אותרה נזילה, בצנרת הראשית או הביתית ניתן להגיש לתאגיד בקשה לבירור חשבון (עד 30 יום ממועד התשלום האחרון של החשבון).

6. כמה לשלם? אם טרם שולם החשבון במועד הגשת הבקשה לבירור מומלץ לדרוש לשלם את החשבון לפי הערכה צריכה בלבד ואת היתרה לשלם לאחר ביצוע הבירור.

7. הגשתם בקשה? זכרו לוודא קבלת ממצאי הבדיקה בכתב תוך 14 יום.

8. לא נמצאה סיבה? אם לא נמצאה סיבה לשינוי ברמת צריכת המים, מומלץ לשלם אגרת בדיקות נוספות הכוללת ביקור של אנשי התאגיד בשטח, בדיקת מונה, בדיקת הצלבת מונים ועוד. התאגיד צריך להגיש ממצאי בדיקות אלה תוך 21 יום.

9. צריכה חריגה במיוחד: במקרים של חשבונות בהם הצריכה הביתית שנמדדה עולה על 200% מהצריכה הרגילה, ואין הסבר בעקבות בדיקות שבוצעו, ניתן להגיש בקשה לחיוב בהתאם להערכת צריכה לאישור מנכ"ל התאגיד.

10. לא מסכימים עם ממצאי התאגיד? תוך 30 יום מקבלת ממצאי התאגיד בכתב ניתן להגיש השגות לרשות המים.
מים רשות המים חשבון צריכה מועצה לצרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד