ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מהומה בכנסת: "מה זה הר הבית? אין דבר כזה"

התפרעות בדיון על תקנות לתפילת יהודים בהר הבית • ח"כ זחאלקה לכלפא: "אתה בריון". ח"כ כלפא: "אתה ברברי" • צפו

מהומה בכנסת: "מה זה הר הבית? אין דבר כזה"



סוער בוועדת הפנים של הכנסת: במהלך דיון על תקנות לתפילת יהודים בהר הבית, פרצה מהומה רבתי, כאשר חברי הכנסת הערבים והיהודים הטיחו זה בזה האשמות וקללות.

בתחילת הדיון נשאל סגן שר הדתות, הרב ח"כ אלי בן דהן, האם בכוונתו להעביר תקנות שיאפשרו ליהודים תפילה בהר הבית. בן דהן השיב, כי במידה שהרבנים הראשיים יאפשרו ליהודים שהרבנים שלהם פוסקים על חובת עלייה להר הבית - לעלות להר, הממשלה תבחן התקנת תקנות או "הצעת מחליטים" להסדרת הנושא. סגן השר הוסיף כי הוא מצפה לתשובה מהרבנים, בטרם יגבש החלטה בנוגע לתקנות החדשות - ועזב את הדיון בתום דבריו.

בעקבותיו יצאו הח"כים הערבים, שמחו כל העת בצעקות על עצם קיום הדיון, וקראו לעברה של יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב: "את פירומנית, מבעירת אש ויהיה לך חלק באחריות לאינתיפאדה שלישית". בדרכו החוצה צעק ח"כ טיבי לעבר רגב: "אתם לא תיכנסו לאל אקצה".

גם ח"כ ג'מאל זחאלקה מבל"ד וח"כ זבולון כלפא מ'הבית היהודי התעמתו פנים אל פנים, והיו קרובים לתגרת ידיים. ח"כ זחאלקה קרא לעבר כלפא: "אתה בריון ופאשיסט". ח"כ כלפא לא נותר חייב וענה לו: "אתה ברברי, לך לערב הסעודית".

כבר בתחילת הדיון חברי כנסת ערביים הפריעו לסגן השר לדבר וגרמו שוב ושוב להפסקות בדיון. ח"כ ג'מאל זחלקה צעק בקול: "מה זה הר הבית? אין דבר כזה יש רק מסגד אל אקצא. אתם רוצים אינתיפאדה שלישית".

כאשר ח"כ אורית סטרוק מ'הבית היהודי' אמרה לח"כ אחמד טיבי כי הוא היה עוזרו של ערפאת - טיבי השיב: "הנעל של ערפאת לא שווה עשר כמוך".

בעקבות המהומה והנאצות, כמו גם ההפרעה לדיון, ביקשה ח"כ מירי רגב להעביר לוועדת האתיקה תלונה חריפה נגד חברי הכנסת הערביים שגידפו והשמיעו קללות.

צפו • הוידאו באדיבות אתר האינטרנט של ערוץ 7


כנסת ועדת הפנים אלי בן דהן אחמד טיבי הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד